היה ואיננו: תזכרו את 'שדה דב'

קילומטרים של מסלולי אספלט ויותר מחצי מיליון מ"ר של מבנים ותשתיות הוסרו והתחלפו ברצועה חולית ענקית של 750 דונם

משרד הביטחון, אגף אמון (מבצעים, לוגיסטיקה ונכסים) ואגף ההנדסה והבינוי השלימו את פינויו ההיסטורי של נמל התעופה על שם דב הוז ("שדה דב"), לאחר 81 שנות פעילות.

שדה דב התפרס על כ-750 דונמים ושימש כנמל תעופה אזרחי וצבאי עד לסגירתו ביולי 2019.

אגף ההנדסה והבינוי פינה בסה"כ למעלה מחצי מיליון מ"ר של מבנים צבאיים, סככות מטוסים, גדרות, משטחי אספלט, משטחי בטון וכמובן את מסלול ההמראה באורך 1,741 מטרים. בנוסף, פונו כ-2,500 מטר של גדרות היקפיות. מגדל הפיקוח הוכרז כמבנה לשימור ויישאר כשטח ציבורי בשכונת המגורים העתידית שתוקם במקום.

את השטח המפונה ימסור אגף אמון במשרד הביטחון לידי רשות מקרקעי ישראל, כחלק מהסכם שוה"ם לפינוי והעתקת מחנות צה"ל ממרכזי הערים, לקראת שיווקו להקמת אלפי יחידות דיור ושטחי מסחר.

לדברי סמנכ"ל וראש אגף אמון, נתי אפרתי: "פינוי שדה דב הוא אבן דרך מרכזית במימוש החלטת הממשלה ותכנית שוה"ם (שיווק והעתקת מחנות) להוצאה היסטורית של מחנות צה"ל ממרכזי הערים. אנו ממשיכים בעבודות לפינוי מחנות מרכזיים נוספים, בהם צריפין, תל השומר ועוד. בשנים הקרובות נפנה אלפי דונמים נוספים לטובת הקמת עשרות אלפי יחידות דיור ומיליוני מ"ר של שטחי מסחר ותעשייה".

סמנכ"ל וראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון ארז כהן ציין כי "מרגע קבלת המשימה מממשלת ישראל, פעל האגף מסביב לשעון, יחד עם קבלני פינוי מקצועיים ועשרות כלים הנדסיים, כדי להשלים את הפינוי כנדרש וכל זה תוך שימור מגדל הפיקוח ההיסטורי. העבודות נעשו במהירות, רגישות ונחישות, תוך התחשבות בתושבי השכונות הסמוכות וכל זאת על מנת לעמוד בלוחות הזמנים".

השארת תגובה