בפעם ה15: תפילין ופמוטים ל-140 חיילי וחיילות צה"ל

תפילין לחיילים, צילום מנדי הכטמן (4)
תפילין לחיילים, צילום מנדי הכטמן (4)

בית חב"ד 'סען אי-מארן' השוכן באזור 77 ליד פריז שבצרפת בראשות השליח הרב יוסי עמאר, שוכן ליד פארק הילדים המפורסם דיסנילנד ולו מסורת ייחודית של הענקת תפילין ופמוטים לחיילי וחיילות צה"ל. גם השנה לא ויתר בית חב"ד על המסורת המיוחדת ובטקס מרגש ורב רושם שנערך למרגלות הכותל המערבי בירושלים העניק את המתנות ל140 חיילי צה"ל ומג"ב.

זו הפעם ה-15 ברציפות שבית חב"ד מעניק את המתנות הייחודיות לחיילי צה"ל ומג"ב בהוקרה על פועלם של החיילים לשמירה על בטחון ישראל. מדובר על מסע שנתי של ידידי בית חב"ד סעןאי-מארן, במסע של הוקרה לחיילי צה"ל ומג"ב ששיאו הוא הענקת המתנות.

הכל התחיל בהענקת 10 זוגות תפילין לחיילים שלא היו להם תפילין,ורצו לזכות מדי יום במצוות הנחת תפילין. בסיעתא דשמיא מדי שנה הלך וגדל האירוע מדי שנה, והשנה זכה בית חב"ד להעניק 70 זוגות תפילין וספרי חית"ת לחיילי צה"ל, ובנוסף 70 זוגות פמוטים וספרי חת"ת לחיילות צה"ל.

למספר 70 משמעות מיוחדת השנה, היות ובתאריך י' שבט חוגגים בכל רחבי העולם היהודי 70 שנות שנות נשיאות של הרבי מליבאוויטש, במילא 70 שנות מהפכה עולמית מאז נהי' הרבי עם הסתלקות חתנו הרבי הקודם.

האירוע המיוחד נערך ביום ראשון, כאשר נאספו 180 חיילים באולם "מונטפיורי" הממוקם ליד הכותל המערבי. החיילים נהנו במהלך האירוע מארוחה חגיגית, מלווה בשירה וריקודים כהודיה על המעמד המרגש שהביא את המשתתפים להתרגשות רבה.

בנוסף באירוע לקחו חלק כשלושים חיילים בעלי צרכים מיוחדים המרשתים למרות הכל בצה"ל.

כחלק ממסע הפעילות של בית חב"ד 'סען אי-מארן' בישראל, נערך טקס חגיגי של קביעת מאה מזוזות בבסיס המרכזי של משמר הגבול בירושלים, להזכיר שהשבוע לפני 36 שנה יצא הרבי בהתוועדות י' שבט לקריאה מבצע מזוזה.

השארת תגובה