בית שמש: מחלקת תחבורה, תנועה, תשתיות ודרכים

ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך, החליטה להקים מחלקת תחבורה ותנועה, תשתיות ודרכים בעירייה. בתקציב העירייה לשנת 2020 שאושר בשבוע שעבר פה אחד במועצת העיר, אושרה הקמת המחלקה החדשה עם תקציב בסך כולל של 1.7 מיליון ש"ח

עיריית בית שמש
עיריית בית שמש
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

המבנה הארגוני יכלול מנהלי מחלקות לתשתיות ודרכים ולתנועה ותחבורה, מהנדסי תנועה תשתיות ופרוייקטים, תוספת כח אדם למדור תנועה (ועדת תנועה ונכים), מדור תחבורה ציבורית ומדור היתרי חפירה וכן תוספת תקציבית לביצוע החלטות ועדת תנועה וליועצים בתחום התנועה והתחבורה.

בתוך כך, ראש העיר ד"ר עליזה בלוך נפגשה בימים האחרונים עם הנהלת חברת 'אגד' בנושא קווי השירות בעיר וסוגיית השימוש בחברות קבלן בסופי שבוע. ראש העיר הבהירה כי מצב בו עשרות אוטובוסים מתעכבים שעות ארוכות לצורך גבייה ואיסוף תשלום, הינו בלתי מתקבל על הדעת ודרשה מהחברה למצוא פתרונות לכך בהקדם.

כזכור, לקראת תוספות קווי השירות העירייה הקצתה 3 מסופי חניה לאוטובוסים שישרתו את תושבי העיר, הוקם מבנה לנהגים, הוצבו סככות בתחנות האוטובוסים ברחבי העיר והוכנסו 5 אוטובוסים חשמליים ומפרקיות חדשות.

בעיריית בית שמש מתכנס אחת לחודשיים מטה תחבורה, אותו הקימה ראש העיר ובהובלת מנכ"לית העירייה מירה מינס, אשר מורכב מכלל הגורמים הרלוונטיים, החברה הכלכלית, גזברות העירייה, מחלקת הנדסה, ומדור תחב"צ, לדיונים על פתרונות למצוקת התחבורה הציבורית בעיר וכל צרכי תשתיות התחבורה.

כמו כן, בהנחיית ראש העיר ועדת התנועה בעירייה שדנה הסדרי תנועה, מעברי חצייה, פסי האטה, חניית נכים, תמרור, אזורי חנייה כחול לבן, וחניית רכב כבד ברחבי העיר, עוברת בימים אלה תהליך ארגון מחדש יחד עם מהנדסת העיר, ומחלקות הנדסה, תפעול והפיקוח העירוני, ייעוץ משפטי, משרד התחבורה, הרלב"ד והמשטרה.

בנוסף, בשבועות האחרונים כונסו שני מפגשי שיתוף ציבור בהובלת ראש העיר, במטרה למפות את צרכי התושבים בשכונות העיר, ועל מנת להציף צרכים אמיתיים שעלו מהשטח, למשרד התחבורה.

רה"ע ד"ר עליזה בלוך: "למרות העובדה שמשבר התחבורה נגרם בעקבות תקיעת מכרז התחבורה הציבורית בעיר ומשרד התחבורה עדיין לא יודע להתחייב ללוחות זמנים לפתרון המשבר, עיריית בית שמש מגויסת כולה כדי לפתור את מצוקת התושבים. ההחלטה שלנו להקים מחלקה חדשה שתטפל בכל צרכי התחבורה של בית שמש, היא כחלק מההחלטה לשים את צרכי התחבורה בכלל והתחבורה הציבורית בפרט, בראש סדר העדיפויות.

כדי להוביל שינוי משמעותי בתחום התחבורה בעיר, על מנת להעניק לתושבי העיר את המענים המדויקים בהווה ובו זמנית לתכנן את השלב הבא שיכלול בעתיד גם נתיבי תחבורה ציבורית מתקדמים, רכבת קלה, הקמת תחנת רכבת נוספת ורכבים חשמליים".

בלוך הוסיפה: "המשבר בתחבורה הציבורית בבית שמש מחייב מגוייסות מאד גדולה של כולנו, לא ארפה עד שיימצאו פתרונות לצורך הבסיסי והאלמנטרי כל כך, כמו תחבורה ציבורית. במקום לתת פלסטרים לבית שמש, על משרד התחבורה לספק תוספות אמיתיות של קווים חדשים שיתנו מענה לתושבים שמשמשים כבני ערובה, תושבי בית שמש ראויים ליותר!".

השארת תגובה