וירוס הקורונה: העליון הכריע בין המשטרה לבריאות

קורונה, חופש הביטוי, משטרה ובריאות, מה החליט בית המשפט העליון בסין

עורך דין נועם קוריס
עורך דין נועם קוריס

על רקע טענותיה של סין נגד סגירת הגבולות עימה על ידי מדינות רבות ברחבי העולם נדרש בית המשפט העליון של סין להכריע בימים אלו במחלוקת בין המשטרה לבין הרופאים בעיר ווהאן בסין בה התפרץ וירוס הקורנה, לנוכח התפרצות וירוס הקורנה.

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס – כותב בישראל היום

עו"ד נועם קוריס – כותב בערוץ 7 על תביעה ייצוגית

עו”ד נועם קוריס – כותב במקור ראשון

עו"ד נועם קוריס כותב בערוץ 20

בית המשפט בסין צמצם בהחלטתו את פגיעת המשטרה בחופש הרופאים להזהיר את הציבור מפני אפשרויות המחלה, למרות הבהלה הנוצרת, ואשר ככל הנראה תתברר כמוגזמת.

בית המשפט העליון בסין קבע שהוראות המשטרה נגד רופאים בעיר ווהאן נגד שמועות שהתפשטו על נגיף הקורונה אינן מוצדקת, ואף אם הרופאים לא דייקו  כשטענו שמדובר בחזרתו של נגיף הסארס או באזהרות חריפות אחרות שפרסמו, הרי שדווקא האזהרות החריפות של הרופאים הם אלו שיכלו למנוע את התפרצות תסמונת הנשימה החריפה של הנגיף החדש.

"בית המשפט העליון של סין אף קבע, כי: "אם הציבור היה מאזין ל'שמועה 'זו באותה העת, הוא היה נוקט אמצעים כמו חבישת מסכה, חיטוי קפדני והימנעות מלהגיע למקומות הומי אדם בעיר ווהאן", וכך הייתה מואטת עוד התפשטות הנגיף.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

 

השארת תגובה