האם תחזוקת אתר משפיעה על תוצאות הקידום בגוגל?

רוב מוחלט של אתרי האינטרנט ברשת מבוססים על מערכות ניהול תוכן בקוד פתוח (קוד פומבי המהווה תשתית לבניית האתר). ככאלו, אתרים אלו זוכים לעדכוני תכנה תדירים אשר נועדו להבטיח הגנה ותוצאות אופטימליות. אך, האם עבודות תחזוקת אתר גם משפיעה על הקידום האורגני?

עיצוב אתר
עיצוב אתר
כל מה שאתה זקוק לו באינטרנט

הקשר בין תחזוקת אתר וקידום אתר

מחקרים שנעשו בארצות הברית במהלך השנים החולפות הציגו נתונים מובהקים לכך שיש קשר הדוק בין רמת התחזוקה של האתר ובין רמת קידומו של האתר בתוצאות החיפוש. המחקרים נעשו על אלפי אתרים והם בחנו את התוצאות האורגניות של אתרים שונים על ידי ניתוח קוד האתר (זיהוי רשומת גרסאות קוד באתרי וורדפרס). המסקנות בכלל המחקרים שבוצעו הנו שהאתרים המתוחזקים מוקמו במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.

אם חושבים על כך, אילו תוצאות הגיוניות למדי שהרי אתרי אינטרנט מקודמים הם לרוב אתרי אינטרנט שמנוהלים טוב יותר מלכתחילה כך שהתחזוקה השוטפת של האתר הנה פועל יוצא של מאמצים כלליים יותר. במילים אחרות, האתרים הלא מנוהלים, הלא מקודמים והלא מתוחזקים שייכים לאותה המשפחה של בעלי עסקים שלא משקיעים כלל באתר האינטרנט שלהם.

אם נעזוב רגע את המחקרים בצד, יש גם סיבות טכניות לכך שאתרי אינטרנט מתוחזקים מקודמים טוב יותר במנועי החיפוש:

  1. מבנה הקוד בהם מותאם לדרישות עדכניות.
  2. מהירות האתר גבוהה יותר כתוצאה מתאימות רכיבים.
  3. רמת הנגישות והניווט באתר גבוהה יותר.

ככל שאתר אינטרנט כולל רכיבים מתקדמים יותר, כך למנועי החיפוש קל יותר להבין את התוכן המופיע בהם ולאחר מכן לשייך את האתר לחיפושים הרלוונטיים ביותר ומכך שהאתרים מטפסים אט אט בתוצאות החיפוש.

אך מעבר לכך, מבדיקות שנערכו על ידינו, (חברת ניהול אתרים המנהלת מאות אתרי אינטרנט מסוגים שונים) נוכחנו לדעת שעבודות תחזוקה פשוטות מזוהות היטב על ידי גוגל ויתר מנועי החיפוש והן מזהות פעולות אלו כבעלי ערך (עדכניות/רלוונטיות למשתמש) לטובה.

מה קורה לאתר אינטרנט שאינו מתוחזק?

ניתן לנסות להשוואת בין אתר לבין חנות. כאשר חנות חדשה ומתוחזקת, אנשים נכנסים בלב חפצה ומבצעים רכישות. לעומת זאת, אם חנות אינה מתוחזקת ונראית מיושנת למדי, רבים יוותרו על כניסה אליה מלכתחילה. כך גם באינטרנט, הגולשים רוצים להיכנס לאתרים בעלי נראות טובה, יכולת ניווט נוחה ובעיקר למצוא בהם תוכן איכותי ורלוונטי.

אתרי אינטרנט שאינם מתוחזקים מתחילים אט אט להציג חוויית שימוש נחותה ורלוונטיות נמוכה של התוכן (תוכן לא עדכני). הגולשים שכן נכנסים, מגיבים בצורות שונות אשר מזוהות על ידי מנועי החיפוש ואלו בתורן בוחרות שלא להניע גולשים נוספים לאתר אלא לאתרי האינטרנט של המתחרים..

אם נרצה לסכם זאת, אין צורך במחקר אנליטי בכדי להסיק שיש קשר בין תחזוקת האתר ובין קידומו בגוגל, אך בהחלט כיף לראות נתונים התומכים בכך ברמה רחבה אף יותר.

השארת תגובה