למכירה: הגלימה של הבאבא סאלי

הגלימה של הבאבא סאלי וספר התהילים האישי של הרב כדורי: מכירה מיוחדת לרגל הילולת צדיקי הדור וגדולי המקובלים בדור האחרון רבי ישראל אבוחצירא "הבאבא סאלי", וזקן המקובלים רבי יצחק כדורי זיע"א שחלים השבוע

גלימה הבאבא סאלי
גלימה הבאבא סאלי

המכירה המיוחדת תיערך בבית המכירות צולמנ'ס מכירות פומביות ביום רביעי, 29.1.20, 19:00 (שעון ישראל) מבוא קציעה 1 ירושלים.

מדובר על שני פריטים נדירים ביותר: גלימה ייחודית לבנה ונדירה של המקובל האלוקי רבי ישראל אבוחצירא הבאבא סאלי זיע"א. וספר התהלים האישי של זקן המקובלים רבי יצחק כדורי זיע"א.

מדובר על ג'לביה מרוקאית שהייתה בשימושו של איש האלוקים קדוש סידנא קדישא אור ישראל המקובל האלוקי רבי ישראל אבוחצירא – באבא סאלי.

מפרט: הגלימה בצבע לבן, כובע, פתח צוואר ושוליים מעוטרים. עם שני פתחי כיסים בצדדים.

אורך: כ- 180 ס"מ. רוחב: 76 ס"מ. רוחב מירבי עם השרוולים: כ-170 ס"מ.

המקובל האלוקי הקדוש באבא סאלי זיע"א – (תר"נ-תשד"מ) מדמויות ההוד האחרונים שקמו לעם ישראל, אצלו ראו בחוש את מאמר הכתוב 'ותגזור אומר ויקם לך' (איוב כ"ב כ"ח), בבחינת צדיק גוזר והקב"ה מקיים. התפרסם כעושה מופתים, ברכותיו התקיימו במלואן ומופתיו ורוח קדשו התפרסמו בכל קצוות תבל. ורבים נהרו אליו כדי לזכות בברכה, בבקבוק מים שזכה לברכתו או בקמע. הבבא סאלי עצמו כמעט ולא כתב קמעות, אולם בחצרו הסתופפו רבנים כותבי קמעות שקיבלו את הסכמתו. האהבה אליו בלטה במיוחד בקרב יוצאי יהדות מרוקו.

הגלימה

כמו כן, ישנו גם את ספר התהילים בו שפך שיח שנים רבות המקובל הגדול רבי יצחק כדורי זיע"א, והעתיר בתפלה ובתחנונים עבור צרות הכלל והפרט.

בדף המגן הקדמי של התהלים מתנוססת חתימת יד קודשו של הרב כדורי זיע״א.

בסוף התהלים אישור כתוב וחתום מבנו רבי דוד כדורי, על כך שבתהלים אלו התפלל אביו על עם ישראל. מצורפים תמונות.

ספר התהלים

הגאון המקובל רבי יצחק כדורי – (תרנ"ט-תשס"ו) גאון עצום בנגלה ובנסתר ו"זקן המקובלים". נודע בקדושתו ובצדקותו וכבעל מופתים. נולד בסוף שנות התר"ן בעיראק. בילדותו ראה והכיר את ה"בן איש חי". קיבל תורה וקבלה מחכמי עיראק ומחכמי ירושלים, שאליה עלה בשנת תרפ"ב. בשנותיו הראשונות בירושלים התפרנס מכריכת ספרים. למד בישיבות "בית אל" ו"פורת יוסף" בעיר העתיקה. עם השנים התפרסמה חכמתו בחכמת הסוד, ורבים עלו לביתו לקבל את ברכתו ועצותיו ולקבל קמעות. נפטר בשיבה טובה בגיל למעלה ממאה בשנת תשס"ו, בהלווייתו השתתפו רבבות עם ישראל.

הרב כדורי נחשב למנהיג הרוחני, 'זקן המקובלים כפי שכונה' בענייני קמיעות בדורות האחרונים וקמיעותיו נודעו בפעולתם לטובה. הוא חיבר את הספר המקיף פתחי עולם – חיבור בן 5 כרכים בענייני קמעות, סגולות ותפילות. ועליו ושכמותו נאמר בגמרא: "אתמחי גברא ואתמחי קמיע – יועילו כל קמיעות שיכתוב לעולם" [בתרגום חפשי: אדם ששלושה מקמעותיו פעלו את פעולתם במשך שלוש פעמים – מובטח הוא שכל קמיעותיו יפעלו את פעולתם הרצויה].

השארת תגובה