רבע מהעסקים עברו על חוק המזומן וניהול ספרים

ביקורת של רשויות המס העלתה שיותר מרבע מהעסקים עברו על החוק- הביקורת עסקה באכיפת חוק המזומן וניהול ספרים

רשות-המסים-בישראל
רשות-המסים-בישראל

26% מהעסקים שנבדקו במסגרת מבצע ניהול ספרים, לא רשמו הכנסות כנדרש, בנוסף נמצאו 7 הפרות של החוק לצמצום השימוש במזומן

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס – כותב בישראל היום

עו"ד נועם קוריס – כותב בערוץ 7 על תביעה ייצוגית

עו”ד נועם קוריס – כותב במקור ראשון

עו"ד נועם קוריס כותב בערוץ 20

בעליה של מסעדת שווארמה מכפר טורעאן שלא רשם הכנסות טען: "היה לחץ באותו יום ואני לא יודע מה קרה". לעומתו, בעל חנות צעצועים שלא רשם הכנסות מאשראי מיהר להסביר: "את האשראי לא רשמתי כי קיבלתי אותו לפני מספר דקות". הגדיל לענות בעל חנות לפירות וירקות מטמרה, שלא רשם הכנסות כנדרש, כשאמר למבקרים: "לא יודע", ולא הוסיף..

ביקורות אלו ונוספות היו חלק מ-46 ביקורות בעסקים מענפי המסחר ומתן שירותים באזורים כפריים ועירוניים, שערך משרד פקיד שומה נצרת,  בעיר נצרת ובסביבתה. התוצאות מראות כי בקרב 26% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כנדרש לפי החוק.

ביום הביקורת ובמהלך מספר ימים לפניה נערכו תצפיות וקניות סמויות בבתי העסק השונים. מצעד התירוצים שנשמעו באזני המבקרים היה מגוון במיוחד. בחנות למכירת מזון וציוד לבעלי חיים נמסר למבקרים: "אני לא זוכר שקנו אצלי". בעליו של בית קפה בנצרת מיהר להבטיח: "מבטיח לתקן את הליקויים", המוכרת בחנות לבגדי נשים אמרה: "לא יודעת מה קרה" וממאפייה משפרעם נמסר: "אולי העובדת התבלבלה ולא רשמה".

ביום המבצע נערכו גם  27 ביקורות להסברה ולאכיפה של החוק לצמצום השימוש במזומן במהלכן נמצאו 7 הפרות.

פעילות הביקורת נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

 

השארת תגובה