אמו של בן שבת: "להכיר בנו כנפגעי אסון לאומי"

משפחתו של מוטי בן שבת שנספה בשיטפונות בנהריה שעה שעסק בחילוץ בני המשפחה מהג'יפ שטבע, דורשת להכיר בה כנפגעת אסון לאומי

מוטי בן שבת
מוטי בן שבת

אמו של מוטי בן שבת שניספה בשיטפונות בנהריה בשעה שניסה להציל בני משפחה מרכב הג'יפ בו נסעו שעה שהחל לטבוע, דורשת מהמדינה להכיר בהם כ'נפגעי אסון לאומי'.

בראיון שהעניקה הבוקר לתכנית 'לא דופקת חשבון', גוללה חווה בן שבת אמו של מוטי את הטראומה שעוברת המשפחה מאז אסון הנורא. לדברי האם, "לא ניתן לדבר על מוטי בלשון עבר. מוטי חירף נפשו ושילם בחייו כדי לסייע בחילוץ בשיטפונות בנהריה". האם סיפרה, כי במהלך השבעה שעה שהגיע לנחמם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, "אמרנו לו שראוי, מקובל והכרחי להכיר בנו כנפגעי אסון לאומי כי מוטי נתן את חייו. השר אמר שהוא יבחן את הדברים. אלו היו ימים סוערים והוא אמר שזה יטופל".

יצוין, כי הנושא הכאוב עלה השבוע בדיוני ועדת הכספים על ידי הח"כים מלכיאלי מש"ס ופורר מ'ישראל בתינו' שעה שעל שולחן הדיונים נסובה שאלת מתן הפיצויים לנפגעי השיטפונות בנהריה.

האם הוסיפה וציינה, כי "מוטי חזר לפני שש שנים בתשובה והשקיע את זמנו בלימוד תורה והוא היה תורם למוסדות צדקה. היה לי צדיק בבית שנים תרם בסתר ולא ידענו. הבת שלו בת עשר, חיה עם האמא והייתה מגיעה כל יום שישי וחגים ומועדים. היה לנו קשר מיוחד מאוד".

בנוסף גוללה האם וסיפרה כיצד שלב אחר שלב, נחשפה לטרגדיה האיומה שפקד את משפחתה באחת. "ביום שנהרג התכוננו לחתונה של האחיינית שלי. בעלי ומוטי ראו זוג קשישים שסייעו להם והביאו שמיכות. אחר כך עוד אמא נסחפה עם הרכב עם שלושה ילדים והם עלו רטובים והחליפו בגדים. פתאום דני אמר: 'ג'יפ נסחף, בואו מהר'. אני הכנתי ארוחת צהריים ומאז לא ראיתי אותו. אילו רק ידעתי. זה היה מוטי שהיה מסייע לכולם. האנשים מהג'יפ ניצלו".
עוד ציינה האם בכאב, כי "מישהו צילם את הגופה של מוטי שנסחף בחוף הים. אנחנו נגיש תלונה מסודרת בתחנת נהריה שתחקור את הנושא, כי לא ייתכן שכל נהריה ידעה שהוא מת ואנחנו לא. קברתי אותו ביום ההולדת שלי למחרת. פשוט סערה אחת גבתה את חייו של הבן שלי ומה שנשאר זה מים ובוץ".

השארת תגובה