נדחתה עתירת ליברמן לשלול בדיקות

לדברי בג"ץ, "רק במקרים בודדים נעשתה פנייה לנשיא בית הדין הרבני הגדול לאישור ביצוע בדיקה גנטית, כאשר 97% מהבקשות לבירורי יהדות אושרו ללא כל בדיקה נוספת וטענת ליברמן "לא כצעקתה"

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

בג"צ דחה היום את עתירת מפלגת 'ישראל בתינו' נגד הבדיקות הגנטיות המבוצעים לעולי מדינות חבר העמים כדי לבדוק את יהדותם.

השופט נעם סולברג כתב בפסק הדין כי הוא אינו מוצא פגם בהצגת האפשרויות לפני המבקש, לידיעתו ולבחירתו, לערוך בדיקה גנטית שתסייע בבירור היהדות. השופט ציין, כי עובדתית, רק במקרים בודדים בלבד נעשתה פנייה לנשיא בית הדין הרבני הגדול לאישור ביצוע בדיקה גנטית, כי 97% מהבקשות לבירורי יהדות אושרו ללא כל בדיקה נוספת והדברים "לא כצעקתה".

"מוטב להותיר לבית הדין גמישות בהפעלת שיקול דעת בהתאם לדין, להלכה, ולראיות". סיכם סולברג את ההחלטה.

סולברג דחה את הצעת חבריו להרכב, לקבוע כללים כתובים שאין בהם בהכרח פתרון לכל תרחיש אפשרי שיבוא בשערי בית הדין. "על הדיינים לעשות כחכמתם, בשׂום שכל וברגישות, כנדרש בנסיבותיו של כל עניין העומד על הפרק". סיכם.
ת
ב"ישראל ביתנו" הגיבו על ההחלטה כשהם מציינים כי בהחלטתו הורה ביהמ"ש לבית הדין הרבני לקבוע נהלים בנושא בתוך שנה כאשר אז ניתן יהיה להגיש עתירה חדשה בנושא בכפוף לבחינה משפטית של הנהלים בבג"ץ. ב'ישראל בתינו' מוסיפים, כי בצעד לא שגרתי קבע ביהמ"ש כי המשיבים יחויבו בהוצאות העותרים בסך 4,000 ש"ח.

ב"ישראל ביתנו" הבהירו, כי המפלגה לא תסתפק בשינויים בנהלים, אלא תדרוש שינוי יסודי בהליכי בירור יהדות, שיגן כראוי על זכויות היסוד של יוצאי ברית המועצות לשעבר, זאת לצד דרישה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, להתחייב לחוקק בהליך מזורז את הצעת החוק לתיקון חוק מידע גנטי, שהונח על שולחנה של הכנסת הקודמת ע"י סיעת "ישראל ביתנו".

השארת תגובה