'תפארת חנה' באלעד זכה לאות על פועלו לשילוב מורים עם מוגבלויות

למעלה מ- 90 בתי ספר, מתוכם 5 בהצטיינות יתרה, יזכו לתעודת הוקרה מיוחדת מטעם משרד החינוך על פועלם למען שילובם המיטבי של מורים עם מוגבלויות

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "מערכת החינוך מסלקת סטריאוטיפים, ופועלת להרחבת העסקתן של אוכלוסיות גיוון כעובדי הוראה. אין לי ספק שהחברה הישראלית תהיה במקום טוב יותר, חינוכי וערכי הרבה יותר, ככל שנראה מורים עם מוגבלויות בכיתות. כמחנכים, כמובילי דרך וכדמויות מעוררות השראה. משרד החינוך מעניק ל'מורים ללא גבולות' שנקלטו במערכת ליווי אישי, טכנולוגיות מנגישות, וכל אמצעי הנגשה נוספים שנדרשים לקליטתם. בכוונתנו להמשיך ולהרחיב את השורות, ולפתוח את השערים בפני כל מי שיכול לתרום, לחנך ולקדם את תלמידי ישראל".

עמליה חיימוביץ מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך: "אנו גאים בבתי הספר במחוז שזכו להוקרה וגאים באופן מיוחד באורנה חריטן הממונה על תחום המוסיקה במחוז. אורנה משכילה לשלב במערכת החינוך אנשי מוסיקה מופלאים, שאינם מאפשרים למוגבלות למנוע מהם לקחת חלק בהוראה ובמוסיקה. המורים מהווים לתלמידים מודל והשארה, וייחודיותם מעשירה את קהילות בתי הספר באדוות רבות."

משרד החינוך העניק כ- 100 תעודות הוקרה, מתוכם 5 בהצטיינות יתרה, לבתי ספר מצטייני שילוב הפועלים, במסגרת התכנית הייחודית 'מורים ללא גבולות', לשילובם המיטבי של מורים עם מוגבלות במערכת החינוך.

באירוע הייחודי הוקיר משרד החינוך תודה למנהלים, למורים ולתלמידי מערכת החינוך הפועלים לאורך השנה כולה לקידום זכותם של אנשים עם מוגבלות להשתלב באופן מלא בחברה ובשוק העבודה.

התכנית "מורים ללא גבולות" של משרד החינוך פועלת כבר שש שנים, ובמסגרתה משולבים 113 מורים בבתי הספר ברחבי הארץ. מדובר במורים מצטיינים למתמטיקה, מדעים, חינוך גופני, מוזיקה, תיאטרון, ייעוץ חינוכי, חינוך מיוחד ועוד.

כדי לעודד את קליטת אנשי ההוראה בבתי הספר, כחלק מהתכנית, מעניק המשרד לבית הספר שעות תוספתיות, בתהליך מדורג: בשנתיים בראשונות מעניק המשרד לבית הספר 10 שעות תוספתיות חודשיות, בסכום כולל של 4 מיליון שקל בשנה. בשנה השלישית מעניק המשרד 5 שעות תוספתיות במקביל ל – 5 שעות מתקן ביה"ס.