"היועץ המשפטי נתן אור ירוק לכל מי שחפץ להסית כנגד הציבור הדתי והמסורתי בישראל"

לאחרונה סגן ראש עיריית חיפה מטעם מפלגת 'ישראל ביתנו', לזר קפלון, הסית באופן חסר תקדים כנגד המגזר הדתי והמסורתי "הדתיים תוקפים קטינים ושותים בחסות אלוקים, צריך למנוע מהם את השלטון". אמר. "90 אחוז מהחילונים משרתים בצבא, בעוד שהדתיים זוללים, שותים ותוקפים את הקטינים. אל תבלבלו בין המאמינים והקנאים הזומבים", הוסיף קפלון והבטיח לגולשים כי מפלגתו "לא תאפשר לקנאים לשלוט במדינה זו".

בעקבות כך ובאותו היום הגיש תלונה למשטרת ישראל, יו"ר איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד קפלון.

היועץ המשפטי לממשלה השיב כי אינו רואה סיבה לפתוח בחקירה פלילית נגד המסית וכתב:" לאחר שבחנתי את הנטען בפנייתך ועל אף שהדברים ככל שנאמרו מעוררים שעת נפש מצאתי כי אין מקום להורות על חקירה פלילית"

עוד הוסיף היועץ המשפטי לממשלה: "לא ניתן לראות בדברים כהסתה לגזענות נגד דתיים ושומרי מסורת שכן לא מדובר בציבור התאפיין בצבע, השתייכות לגזע או מוצא לאומי אתני"

לפי תשובתו של היועץ המשפטי לממשלה ניתן רמז מכוער כי גם המגזר הרוסי נפגע באותה המידה:

"כך הם גם פני הדברים כלפי דברים קשים הנאמרים נגד קבוצות אחרות באוכלוסייה לדוגמה הקהילה הרוסית או הציבור המזרחי"

יו"ר איגוד רבני קבילות עמיחי אליהו: "נפל דבר בישראל, היועץ המשפטי לממשלה נתן אור ירוק לכל מי שחפצה נפשו להסית כנגד הציבור הדתי והמסורתי בישראל"

עוד הוסיף אליהו: כאשר נחשפנו לדברי ההסתה של נציג ישראל ביתנו בחיפה, האמנתי כי היועץ המשפטי יורה לפתיחת חקירה אל לכל היותר להדחתו מתפקידו כסגן ראש העיר, אך כעת נפל דבר בירושלים-היועץ המשפטי לממשלה נתן אור ירוק והכשר לאמירות גזעניות, חשוכות ולהסתה כנגד רוב עם ישראל. לדבר כזה לא ייחלתי. אם עוד לא מאוחר, על הפטרון שלו, אביגדור ליברמן לעשות מעשה למרות שמשם לא תבוא הישועה הרי הוא מסית בלי היכר. הגענו לתחתית כאשר לחופש הדיבור אין גבולות"