שירן ובנה התינוק ניצלו בזכות הפראמדיקים

לידה היא אחד מהאירועים המשמעותיים ביותר בחייהן של אימהות. שירן דוחן (20) לא תשכח את הלידה הראשונה שלה לעולם, בעיקר בזכות הצלת חייה ע"י שני פראמדיקים של מד"א וצוות הרופאים של בית החולים העמק.

שירן, חיילת משוחררת מנוף-הגליל החלה לחוש ברע. לאחר בדיקת הריון שביצעה היא גילתה להפתעתה שהיא בשבוע 34 להריונה ופנתה לקופת החולים שם אובחנה ע"י רופאה כי היא סובלת מרעלת הריון, במקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ של מד"א למקום מצבה הדרדר במהירות והיא החלה לפרכס.

צוות הניידת טיפול נמרץ של מד"א שכלל את שני הפראמדיקים עודאי בסול ויוסי חודיינטוב שהגיעו בתוך דקות החלו בטיפול רפואי מתקדם, עדכנו את משפחתה במצבה הקשה ותוך כדי הטיפול העבירו דיווח דחוף לבית החולים על מנת שאלו יערכו בחדר לידה למקרה המורכב. בזמן הפינוי, שירן החלה לפרכס שוב, מצבה הדרדר והיא לקתה בדום לב. צוות הפראמדיקים החל לבצע בה פעולות החייאה בידיעה שהם מצילים את חייהם של שירן ושל העובר שבביטנה. כעבור דקות ארוכות של דרמה, ליבה של שירן חזר לפעום, מיד עם הגעתה לבית החולים העמק הרופאים המשיכו את הטיפול הרפואי ויילדו אותה בניתוח קיסרי בהול. בימים אלו שירן שוחררה לביתה יחד עם בנה, כשהם במצב טוב.

הפראמדיקים של מד"א, עודאי בסול ויוסי חודיינטוב : "כשהיינו עם שירן בניידת טיפול נמרץ חשבנו רק על דבר אחד, להילחם ולהציל את חייהם של שירן והעובר, ידענו שהמלחמה היא על שניים. נדיר שמקרה כזה קורה בשטח, לחברי ולי בתחנת מד"א לא זכורים מקרים דומים. הבנו מיד את מצבה הקריטי של שירן ונערכו לטיפול הרפואי המורכב. לאחר טיפול רפואי מיוחד לאישה בהריון שכלל מאמצי החייאה ומתן תרופות חזר הדופק, שירן חזרה לנשום ואז גם אנחנו נשמנו לרווחה. לראות היום את שירן אוחזת את התינוק בידה כשהיא עומדת על הרגלים מחויכת זו תחושה עילאית וזה נותן לנו את הכוח והמוטיבציה להמשיך ולהציל חיים יום יום."

שירן דוחן סיפרה בהתרגשות: "אני זוכרת היטב את המבט של הפראמדיק יוסי שהעניק לי את הטיפול הרפואי בניידת טיפול נמרץ יחד עם הפראמדיק עודאי. אחרי הדרמה שהתחוללה בדרך לבית החולים, כשהם נלחמו על החיים שלי ושל התינוק, זה מאוד מרגש ומשמח אותי לפגוש היום את 2 הפראמדיקים המלאכים שהצילו את חיינו. אני בטוחה שאחרי שהתינוק שלי יגדל וישמע את הסיפור, הוא גם ירצה להתנדב במד"א ולהציל חיים. אני מודה מאוד למד"א ולצוותים בבית החולים העמק."