צפת: מרכז עבודה שיקומי חדש

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה סיכם על השקעה נרחבת של 2 מיליון שקלים וזאת במטרה להפוך את המקום לטוב ביותר באזור הצפון ולאפר מענה ל כ-70 חניכים עם תוכניות חדשות ומתקדמות לשיפור חייהם של החניכים ולאפשר כניסה של גוף מרכזי ומוביל בתחום- עמותת כוכב לפיקוח ותפעול השירותים במקום. עמותת כוכב  הינה מספקת שירותים מתקדמים, איכותיים וחדשניים, בהתאמה אישית, לאנשים עם מוגבלויות שונות.

במסגרת השיפוץ הנרחב יוקמו מרחבים שונים של תעסוקה עבור החניכים לרבות בית מלאכה, גינה ואפילו בית קפה/מסעדה בה יגישו המטופלים מאכלים ומשקאות לציבור הרחב במחירים אטרקטיביים דבר שייצור גם קשר עם הקהילה בצפת. כמו כן תוקם גלריה, 5 תאי שירותים נגישים, חדר אוכל, גינה לרווחת החניכים, חדר פיזיותרפיה וכו'. במקום יפעל צוות מורחב, הכולל מנהלת, 2 מדריכות, אחראית הזנה ועובדת ניקיון. ופעילויות תעסוקתיות שמפתחים אותם לחיים עצמאיים, סדנאות יצירה תכניות פרה רפואיים לחניכים עם הפרעות מורכבות ביותר. במקום מקבלים החניכים מענה בתוכניות פרטניות וקבוצתיות.

עיריית צפת באמצעות אגף הרווחה פועלת לחזרה של חניכים הנמצאים במסגרות מחוץ לעיר ומטופלים ששייכים לתחום הנכות – חזרה לצפת וזאת לאור הרחבת הפעילויות והשירותים במקום.

השבוע קיים ראש העיר יחד עם צוותי העירייה סיור במקום לבחינת התקדמות העבודות שצפויות להסתיים בעוד מספר חודשים אז ייפתח המקום  החדיש והמתקדם בצפון העתיק לקלוט חניכים רבים מצפת והסביבה, להנגיש להם את השירות החשוב, לדאוג לפעילות תעסוקתית שתסייע בקידום ושילוב החניכים

שרלי שריקי מנהל אגף הרווחה בעיריית צפת ציין: "מדובר בפרויקט חשוב ומרגש, סוף סוף לאחר שנים רבות בצפת יהיה מענה אמיתי לאוכלוסייה חשובה ומשמעותית בעיר. אני מודה לראש העיר שהפך את החלום הזה למציאות ממשית, לעמותת כוכב שלקחה על עצמה לנהל את המקום, למשרד הרווחה ולאגף הרווחה בעיריית צפת על התמיכה והפעילות הענפה,

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה הוסיף: "כעיר הגדולה והמרכזית בגליל העיר צפת לא יכולה להרשות לעצמה מצב בו בניה נודדים בין ערים אחרות על מנת לקבל את השירותים והטיפולים להם הם נדרשים. יחד עם עמותת כוכב נקים כאן את המתחם המתקדם והמוביל בצפון שיעניק את השירותים הטובים ביותר, ייתן מענה מלא לתושבי העיר ויאפשר לנו גם לקלוט מהסביבה".