"סיום הש"ס אינו בגדר תעמולה"

חבר מועצת העיר בני ברק יעקב וידר עתר נגד עיריית בני ברק וירושלים ונגד מפלגת 'דגל התורה' בטענה כי סיום הש"ס שאמור להיערך הערב הינו בגדר תעמולת בחירות וכי הכותרת "סיום הש"ס" הינו מסווה

יעקב וידר
יעקב וידר

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, השופט ניל הנדל דחה את עתירתו של יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר בני ברק, יעקב וידר, לקבל צו מניעה נגד קיום אירוע של "סיום הש"ס", על ידי אגודת ישראל ודגל התורה.

בעתירתו טען וידר נגד עיריות בני ברק וירושלים ונגד "מפלגת אגודת החרדים – דגל התורה", למתן צו מניעה מלקיים אירוע של "סיום ש"ס" שאמור להתקיים הערב שכן לטענתו מדובר בבכנס תעמולת בחירות וכי הכותרת "סיום ש"ס" היא בגדר מסווה. עוד לטענתו, הכנס ממומן מתקציב עיריית ירושלים ומתקציב עיריית בני ברק.

העתירה שהוגשה לוועדת הבחירות המרכזית היום בשעות הבוקר המאוחרות נדחתה כאמור על ידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט הנדל, מחמת השיהוי שנפל בהגשתה.

בהחלטתו ציין השופט, כי "…המסקנה היא שניתן היה להגיש את העתירה באופן שיאפשר למשיבות להגיש את תגובתן וללבנה כיאות, אך העותר השתהה ,ואף לא הציג בעתירתו כל סיבה לשיהוי זה". עוד כתב, כי "אין מנוס מסילוק העתירה על הסף מחמת השיהוי שנפל בהגשתה – לנוכח השיהוי אין מקום לבחון את טענות העותר בדבר מתן סעד אופרטיבי כל שהוא". הוסיף.

השופט הנדל הדגיש בהחלטתו כי "יש להקפיד להגיש עתירות בענייני בחירות במועד ללא שיהוי".

השארת תגובה