לראשונה: המבקר יבדוק את נזקי מזג האוויר

מבקר המדינה שעם כניסתו לתפקיד הכריז כי יפעיל את מנגנון 'הביקורת הבונה', הודיע כי יבדוק את היערכות הרשויות למזג האוויר לנוכח האסונות האחרונים

שוטרים בסערה
שוטרים בסערה

מבקר המדינה החדש מתניהו אנגלמן, שעם כניסתו לתפקיד הודיע כי יפעיל מנגנון בקרה שונה מזה של קודמיו ויגדיר מחדש את תפקיד המבקר, הודיע כי החליט לבדוק את ההצפות וההיערכות הרשויות למניעתן.

על פי הדיווח שנחשף ב'ישראל היום', הרי שהמבקר הודיע לאנשי משרדו כי בכוונתו לקדם בשנים הקרובות ביקורת אפקטיבית ומקיפה, "360 מעלות", שתבחן את ההיערכות של מדינת ישראל לשינויי האקלים וההתחממות הגלובלית והשלכותיהם על הציבור.

במסגרת מטלות הביקורת השונות, משרד מבקר המדינה יבחן בשנים הקרובות את ההיערכות של משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, רשויות הניקוז וגופים ציבוריים שונים להתגוננות ממקרים של אירועי מזג אוויר קיצוניים. עם זאת, בעקבות ההצפות החוזרות במקומות המועדים בחורף האחרון ואשתקד, הביקורת צפויה לבחון תחילה את היערכות הגופים הציבוריים לנושא של הצפות ושיטפונות.

בהרצאה שעסקה בנושא "יישום רפורמות הביקורת הבונה" אותה נשא אמש במכללה האקדמית עמק יזרעאל, אמר מבקר המדינה, כי "לצערנו, פגעי מזג האוויר האחרונים הסתיימו בקרבנות בנפש ובנזק רב לתושבים, לרשויות ולעסקים. אירועים אלו חידדו את הצורך בקיומה של ביקורת מערכתית הצופה פני עתיד, אשר תבחן, בהתאם לתפיסת הביקורת הבינלאומית, את היערכותם של הגופים הציבוריים לשינויי האקלים ולפגעי מזג האוויר".

"הביקורת תתמקד באתגרים ובסיכונים העתידיים, ותתבצע בכמה מישורים ומזוויות ביקורת שונות. ביקורת מקיפה זו תאפשר לקבל תמונת ביקורת שלמה ומתכללת ולמקד את המלצות הביקורת באופן אפקטיבי בליבת העשייה". הבהיר המבקר.

תגובה אחת
  1. לא יאומן, מבקר המדינה יבדוק משהו. מעניין אם ימצא גם ליקויים או רק תשבחות….
    אגב, זו ביקורת בזמן אמת, כי החורף עוד לא נגמר…

השארת תגובה