רפי פרץ תקע סכין בגב האומה

הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץ

הפוליטיקה הישראלית, במיוחד זו הציונית דתית, רשמה בליל יום חמישי את נקודת השפל שלה. ההתנהלות הפוגענית, הפניית העורף המקוממת, השקרים במצח נחושה, ההשפלה הנבזית, התרגילים המסריחים והשטיקים הדוחים סימנו את קץ דרכה של המפלגות מימין לליכוד שמתיימרים לייצג את ה"דתיים".

רשימת ההישגים של בנט, שקד סמוטריץ' ופרץ, ככל שישנם כאלה, אינם מכפרים על חילול השם החמור שיצרו במו ידיהם ותחושת המיאוס שהביאו הללו בזלזול הבוטה שהפגינו כלפי עם ישראל כולו שנשא אליהם עיניים וציפה לראות מנהיגות אחרת, ראויה יותר.

רפי פרץ, שנושא בתואר רב וראש ישיבה, הוכיח שהמילה שלו שווה כקליפת השום ומחויבותו הבלעדית היא לכסא שלו. בהתנהגותו הטיפשית, הביא על עצמו פרץ להיות האדם הראשון שזוכה לתיעוב עמוק וחוצה מגזרים מימין ומשמאל. איזו דוגמא מקבלים תלמידיו, מהו המודל שאותו מבקש שר החינוך להציג לילדי ישראל. כמה ציניות יש בפרץ אשר מפר ברית שכרת עמו בשעת צרה איתמר בן גביר, שנחלץ להצילו מאבדון פוליטי.

לעולם לא אבין איך יוכל רפי פרץ להישיר מבט לעצמו ולראות אדם שהבטיח נאמנות למי שהושיע אותו מתסבוכת, וברגע האמת בעט בו בעוצמה ומתוך מה שנראה כרוע מזוקק. גם בפוליטיקה צריכים להיות גבולות מסוימים, בטח בקרב אלו שמדברים בשם הדת.

גם במבט הגיוני וחישוב קר של רווחים מול הפסדים, מתגלה פרץ כלוזר חסר כל הבנה מינימאלית. ההסכם שחתם עם נפתלי בנט הוא כניעה לכל דבר. הסיכוי האחרון לשפר את תדמיתו ולשקם את מצבו העגום נעלם מיד כשביקש לדאוג לכסא האישי שלו. הבית היהודי נותר עם נציג אחד בודד בעשירייה הראשונה של הרשימה, ולכולם ברור שגם ממנו יתפטרו בהזדמנות הראשונה.

זאת ועוד, מלבד העובדה שאין ברשימת הכלאיים המוזרה הזו לסייע לגוש הימין, היא שמאיימת על עתיד שלטון הימין. חברי רשימת 'ימינה' גילו חוסר אחריות והפגינו היעדר מנהיגות בצעד התמוה שיוביל, כלל הנראה, להקמת ממשלה בראשות לפיד וגנץ.

נשגב מבינתי כיצד העניקו מנהיגים רוחניים במגזר הדתי לאומי הכשר למעשי הבגידה והנוכלות שביצעו שליחי הציבור. מעתה אתקשה להבין אדם שישלשל לקלפי פתק עבור אותה חבורה שמכערים את דמותה של היהדות ומנחיתים מכה אנושה על שמה הטוב.

"האיש שמתקרא שר החינוך תקע לי סכין בגב", אמר במידה רבה של אמת עו"ד איתמר בן גביר, קרבן האגו והזחיחות של החונטה האליטיסטית בציונות הדתית. ואולם התחושה שלי היא, שהסכין אותה תקעו פרץ-בנט היא בגבה של היהדות כולה. כמה חבל.

השארת תגובה