השליך בקבוק תבערה אל בית החולים

64 חודשים במצטבר גזר בית המשפט המחוזי על הנאשם שזרק בקבוק תבערה אל עבר חצר בית החולים הדסה עין כרם, בית המשפט העליון הותיר את העונש על כנו

הרכבת הקלה בהדסה
הרכבת הקלה בהדסה

בית המשפט העליון דחה בימים אלו ערר על החלטה לעצור נאשם בעבירות סמים עד תום ההליכים

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס

עו"ד נועם קוריס – כותב בערוץ 7 על תביעה ייצוגית

עו”ד נועם קוריס – כותב במקור ראשון

עו"ד נועם קוריס כותב בערוץ 20

בית המשפט העליון דחה בימים אלו שני ערעורים של המערער. בתיק האחד הורשע המערער ב-3 עבירות של סחר בנשק שבוצעו במהלך חודש ינואר 2018 ונגזר דינו ל-52 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 10,000 ש"ח. בתיק האחר הורשע המערער בייצור נשק, נשיאת נשק וניסיון הצתה, שבוצעו בחודש פברואר 2018; ובמוקד כתב האישום יידוי של "לפחות בקבוק תבערה אחד" לעבר חצר בית החולים הדסה הר הצופים, כאשר קדמה לכך הכנה, ובחבורה. בגין אישום זה נגזר דינו ל-20 חודשי מאסר בפועל, 8 חודשים מתוכם בחופף לעונשו בתיק הקודם ו-12 חודשים מצטבר, וכן מאסרים על תנאי. לאחר עיון בכתובים ומשהיטינו אוזן לטיעוני באי-כוח הצדדים, לא מצאנו מקום להתערב בגזרי הדין. ייאמר בתמצית כי ככל שמדובר בעבירות הנשק וכפי שציין בית המשפט המחוזי, הנגישות של המערער לנשקים ובתוך פרק זמן קצר מלמדים על מעורבות עמוקה בעסקי סחר בנשק, בבחינת "עסק כלכלי" כלשון באת-כוח המשיבה. אשר ליידוי בקבוק התבערה, הסיכון הגבוה המתלווה לעבירה מסוג זה כאשר בקבוק התבערה נזרק אל עבר חצר בית החולים, מדבר בעד עצמו; ויש ליתן לכך ביטוי בענישה, גם בהיעדר רקע אידיאולוגי למעשה. ויצוין כי בית משפט בגזירת העונש חפף חלק מן העונש לעונשו של המערער בתיק הקודם, ובכך הקל עימו. העונשים הולמים ולוקחים בחשבון, בין היתר, את גילו הצעיר של המערער.

 אשר לסיווג המערער כאסיר בטחוני, קבע בית המשפט העליון, כי ככל שיש למערער השגות על אופן סיווגו, מקומן של הטענות הוא במסגרת עתירת אסיר.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

 

השארת תגובה