מרומם: סיום השס באלעד

בראשות מרנן ורבנן שרי התורה והחסידות שליט"א: יחד שבטי ישראל: כ-12 אלף איש השתתפו במעמד ההיסטורי של סיום הש"ס המרכזי באלעד

העיר אלעד לבשה חג לקראת המעמד ההיסטורי והמכונן שהתקיים לראשונה בעיר, לציון ושמחת סיום הש"ס על ידי לומדי הדף היומי. בראשותם של מרנן ורבנן שרי התורה והחסידות שליט"א, רבני העיר והקהילות, מגידי ומשתתפי השיעורים.

שמחתם של מסיימי הש"ס באלעד נחגגה כאמור לראשונה בעיר, בהשתתפות אלפי תלמידי הישיבות השוכנות בעיר, אלפי תינוקות של בית רבן מתלמודי התורה ומוסדות החינוך, ואלפי תושבים מהעיר, אברכי כוללים וכאלה העוסקים לפרנסתם, שהגיעו כדי לחגוג יחד עם מסיימי הש"ס.

את התחושה המרוממת של המשתתפים הרבים, ניתן היה לחוש בפועל, כאשר בהתרגשות עזה ובשמחה של תורה, החלו בשעות הצהריים לנהור לכיוון הפארק המרכזי של העיר אלפי התלמידים מכל מוסדות החינוך, לבושים בבגדי שבת ובידיהם דגלים ססגוניים עם סמל השמחה של סיום הש"ס.

ואכן, בהגיע השעה היעודה, התמלאו עד מהרה מדשאות הפארק בקולותיהם של ילדים צוהלים בשמחת התורה, כשמולם, על מדרגות המתחם רחב הידיים, התיישבו אלפי תלמידי הישיבות שהגיעו לאירוע שהתקיים במיוחד בשעות בין הסדרים וזאת לבקשתם של ראשי הישיבות.

רטט של התרגשות חלף בקרב יותר מ-12 אלף איש שנכחו במקום, כאשר הגיעו למתחם מרנן ורבנן, שרי התורה והחסידות שליט"א. ראש ישיבת סלבודקא מרן הגר"ד לנדו שליט"א, מרן הגר"ש בעדני שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א וכ"ק מרן האדמו"ר מבאיאן שליט"א. מאליה פרצה השירה האדירה מפיהם של אלפי הנוכחים לקבלת פניהם.

המרא דאתרא הגרש"ז גרוסמן שליט"א נא דברי ברכה ואמר כי זכתה אלעד בעצם ההתאספות של אלפי תושבי העיר לשמוח יחד עם המסיימים, כאשר החיזוק הוא גם לאלה שלא סיימו את הש"ס.

ראש ישיבת כנסת יחזקאל, הגרב"מ אטינגר שליט"א אמר בדברי הברכה כי "לעד הכריזה שהתורה היא החיים שלנו. אין זעקה גדולה מזו של נגיל ונשיש בזאת התורה כי היא לנו עוז ואורה. אני מביט 20 שנה אחורה כשבאנו לאלעד, לא היתה פה שום ישיבה רק שלנו עם 25 בחורים. ורואים את המהפך עכשיו שהעיר עברה בשנים האחרונות. אלעד היא עיר של ישיבות ותורה".

המרא דאתרא הגר"מ מלכה שליט"א נשא דברי ברכה למשתתפים, והפליא בדבר יוזמתו של ראש העיר הרב ישראל פרוש, להוקיר את התורה ולומדיה באופן שגם ילדי העיר ילמדו את כבוד התורה הראוי.

ראש העיר הרב ישראל פרוש אמר בדברי הברכה שנשא כי "אנחנו שמחים לקיים בפעם הראשונה בעיר אלעד אירוע היסטורי לחגיגות סיום הש"ס במסגרת לימוד הדף היומי שקבע הגאון רבי מאיר שפירא זצ"ל, ראש ישיבת חכמי לובלין. באירוע ההיסטורי הזה, אליו חיכינו כל כך הרבה שנים, אנחנו מכריזים: אלעד היא עיר הישיבות. אלעד תמשיך לעשות הכל כדי להביא עוד ישיבות ועוד תלמידים. אלעד אומרת היום בקול גדול: טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף".

ראש הישיבה מרן הגר"ד לנדו שליט"א בירך את הנאספים, ואמר כי הוא מברך את ראש העיר שדואג לעיר להביא ישיבות ותלמידי חכמים, "זה העיקר והיסוד. שילמדו עוד תורה".

מרן הגר"ש בעדני שליט"א לא הסתיר את התרגשותו מקהל האלפים שהתאסף. "אני רואה בעיני רוחי, כמו שעושים חזרה לקראת ביאת משיח צדקנו. זה משמח ומרגש אותי לראות את כולכם, אלפי תלמידי הישיבות.

לאחר מכן כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז סיים את הש"ס ולאחר מכן נשא דברי ברכה ואמר שהטריח את עצמו להגיע, ואכן "נתת שמחה בליבי, לראות את כבודה של תורה, אלפים של תלמידים שמתקבצים לכבוד התורה. השמחה הגדולה של הסיום הש"ס עושה גם שמחה גדולה בשמים, שרואים שנצח ישראל לא ישקר, ולא שוכחים את התורה. זה אחד הניסים הגדולים שנשארנו דבוקים באותם דברי תורה שניתנו מסיני".

באמירת הקדיש לאחר סיום הש"ס התכבד מרן הגר"י סטפנסקי שליט"א, ראש ישיבת תורה בתפארתה, ולאחר מכן נשא דברים בהם אמר שהחשיבות האמיתית בתורה היא כשהדברים משפיעים גם על הליכות החיים של היהודי. "זכתה העיר אלעד לראש העיר שמבין שכדי שאלעד תהיה עיר יהודית אמיתית, צריך להביא אוויר של תורה, של ישיבות, שההלכות תהיינה הלכות וההלכות תהיינה הליכות. שיזכה להמשיך להביא עוד ישיבות ושהאוויר של אלעד יהיה תורה. ואז מובטח לנו עולם הבא".

רב קהילות החסידים באלעד הגרי"ז הורביץ שליט"א נשא לאחר מכן דברי ברכה, והביא את הפסוק מפרשת השבוע, "המקום אשר אתה עומד עליו אדמת קדש הוא" כשהוא מקשר זאת לאירוע ואומר כי "היו כל כך הרבה אירועים של סיום הש"ס. אבל לא תמיד מצליחים להתרגש ולהתעלות, אבל לא צריך לחפש במקום אחר, יש את זה כאן בעיר שלנו. הרגש עולה על גדותיו כאן, כאן עיקר האירוע הוא לבחורי הישיבות, הם הראשונים. זה מקום שמכריזים על כבודם של צורבי דרבנן. וההמצאה פה של ראש העיר לעשות את זה בשעות בין הסדרים זה חידוש שמלמד בחורים – אפשר ללמוד ש"ס בבין הסדרים. בחור יכול לבנות את עצמו בשעות האלה".

בתחילת לימוד מסכת ברכות התכבד ראש ישיבת שערי תבונה הגר"א חדד שליט"א ומיד לאחר מכן פרצו האלפים בריקודי שמחה ושירה במשך זמן ארוך.

ראש העיר הרב ישראל פרוש אמר לאחר האירוע כי "אנחנו מודים לקב"ה על הסייעתא דשמיא שהיתה לנו לכל אורך הדרך, ועל ההצלחה הגדולה במעמד עצמו". כמו כן הוא הודה למ"מ וסגניו הרב יהודה בוטבול, הרב אברהם שטרן והרב אברהם דיין, עם חברי העיריה, שנרתמו להצלחת המעמד. כמו כן למנהל פניות הציבור הרב חיים מאיר רוזנפלד ולדובר העירייה הרב חיים לוריא על ארגון וניהול כל האירוע. למפקד נקודת המשטרה מר אלי יעקב, לר' יצחק אדרי, לקב"ט העירוני אבי אלעל ולמנהל אגף שפ"ע הר' יצחק לוי – על הסיוע בהכנות וארגון המעמד.

השארת תגובה