הכירו את גליפס: סטודיו לאמנות ועיצוב במתכת

גליפס זו יצירה ישראלית חיה ובועטת, מלאת עוצמה, אופי ויופי המציגה יצירות אמנות עשויות ברזל תלת מימדית עם המון נוכחות ואמירה

יצירה קיר- ציפורים- גליפס - מרינה ברודצקי פרלמן - הום סטיילינג צלם Lior Nir New
יצירה קיר- ציפורים- גליפס - מרינה ברודצקי פרלמן - הום סטיילינג צלם Lior Nir New

סטודיו גליפס הוא פרי יצירתה של מרב רינגל, 40, אמא ל-3 ילדים. מחוברת לאסתטיקה ויופי, אשר בחרה לעשות שינוי עז בחייה וללכת אחרי התשוקה והלב. החזות שלה שברירית ודקיקה, אך היא מבלה שעות רבות בסביבה קשוחה, ונעה בין רצפת הייצור התעשייתית במפעל לבין הסטודיו/גלריה המעוצבת בת״א.

מרב יודעת למנף את הידע שלה למרחב האמנות. החומר הקר והנוקשה הופך לחם ומלא אופי. הכישרון והכריזמה, החיבור לאסתטיקה ואמנות בשילוב המפגש עם החומר הם המנוע וההשראה שלה לעשייה וליצירה. החיבור ליצירותיה הוא עמוק ומלא ניואנסים, מגיע מהבטן והלב. ניסיון החיים, החיפוש והתשוקה, הכאב וההתמודדויות בחייה, מוצאים ביטוי עז ביצירתה. מירב תמיד בוחרת בטוויסט האופטימי, באור, באהבה ובהתרוממות, מה שיוצר חיבור רגשי וכמובן ויזואלי גדול של אנשים לסטודיו.

"הלקוחות הם המנוע שלי, הכנפיים מאחרי העשייה. לדעת שהאמנות שלי מכניסה אור לבתים ולחללים זו המתנה הכי גדולה שאפשר לבקש. ושאנשים לא מסתפקים ביצירה אחת אלא בוחרים לשלב בכל הבית שלהם את השפה והיצירה שלנו, אין מרגש מזה." מספרת רינגל ומוסיפה: "היצירה שלי כל הזמן עוברת אבולוציה, מתגבשת, משתנה ומתפתחת, אם בהתחלה עסקתי בעיקר בטבע היום נפרצו עוד מחסומים ואני נוגעת בדמויות פיגורטיביות, באנשים ובאהבה, מתוך הרצון להביא את החיים אל היצירה. כולל פילוסופיה, כתיבה, וסיפור שלם שאותו אני מעבירה ביצירתי. אני יוצרת מה שמרגש אותי ונוגע בי.

הסיפור של גליפס מתחיל בסטודיו קטן בחדר בגודל 50 מ"ר בחולון, בצמוד למפעל מתכת תעשייתי משפחתי. "שם הכל התחיל", מספרת מרב רינגל יוצרת ובעלת הסטודיו, "היצירות הראשונות שנוצרו שם והביאו לפריצה הם הקקטוסים והציפורים (שהם הבסט סלר עד היום) ואחריהם הגיעה היצירה האורבנית המבוקשת " TLV". המותג הלך וגדל וזכה לאהדה והצלחה רבה כאשר נתן מענה הולם לאמנות מודרנית, עכשווית וייחודית תוצרת מקומית. ביולי 2018 נפתחה הגלריה בשכונת פלורנטין המהווה מוקד עליה לרגל למעצבי פנים, אדריכלים מובילים וחובבי עיצוב. הגלריה משתרעת על חלל מרהיב של כ-100 מ"ר בו הקירות מדברים ויש להם שפה ואמירה. מעבר ליופיים, לכל יצירה סיפור וכל יצירה היא השראה".

היצירות של גליפס מגוונות ועוסקות בנושאים שונים בהם: אורבניות, טבע, אנשים, אהבה ויצירה נשית, תוך שימוש במגוון רחב של חומרים, כגון: ברזל- מתכת, פליז, אלומיניום ואף יצירות המשלבות ציפויי זהב אמיתי אשר מעניק יוקרה ומראה בדמות ״תכשיט״. יצירות wall art במגוון צורות וגדלים המיוצרות בטכניקות מגוונות ובמנעד רחב של קווי מתאר, החל בגיאומטרי וכלה בטכניקת one-line, כיפוף ברזל, חיתוך לייזר, ריתוך ועוד.

מעבר לשימוש המושכל בחומר, הסטודיו יוצק משמעות לחומר ומחבר את היצירה למעיין בלתי נדלה של עומק ורגש. כל יצירה היא סיפור שנרקם ומתגבש ליופי וחומר צורני מרגש ומהפנט. אובייקטים ואלמנטים מלאי קסם, אמנות מודרנית, מדוייקת ומגובשת לקירות הבית, המשרד וחללים מסחריים שתכניס המון אופי ויופי לחלל.

ליצירות של גליפס שפה, סגנון וחתימת יד הנראים למרחוק. היצירות עושות שימוש בצבעים על זמניים, הרמוניים הנותנים לצורה ולתוכן לדבר- שחור וזהב, וזהו אחד מסימני ההיכר שלה.

היצירות של גליפס חוצות תרבויות, שפה ומדינות, הן נשלחות לרחבי העולם וניתן לרכוש אותן בחנות האון ליין, תוך בחירת גודל וייעוץ טלפוני להתאמת היצירה לחלל.

ציפורים

מוטיב מרכזי ביצירה: ציפורי אורגמי תלת ממימד מעוצבות ומיוצרות בטכניקה של כיפוף מה שמבליט אותם מהקיר ויוצר תלת מימד. יצירות הציפורים מאופיינות בחותמת היד המובהקת של הסטודיו, הם מוטיב חוזר בוורסיות משתנות ביצירות של מירב רנגלר יוצרת ובעלת הסטודיו, הנוצרות מתוך המקום העמוק בחייה של כמיהה לחופש, אינדבידואליזם, ופריצת מוסכמות.

הגלריה היא שילוב בין חומר לרוח, בין הצורה שמשרתת את התוכן, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ככלי ליישום ומיקסום הווליום של החומר לכדי יצירה. מי שבוחר להכניס את גליפס לבית, בוחר להכניס השראה. עולם של דימויים ותפיסות עולם, אהבה, עיסוק בנפש, בנושאים נצחיים ומוטיבים מטאפוריים כשיקוף לחוויות ריאליסטיות ומופשטות כאחד. תובנות ורגשות, לצד תקווה, אופטימיות ויופי שלא נגמר.

תמהיל העשייה של גליפס מתבטא במגוון רחב של יצירות לקיר- wall-art, עבודות ומוצרי עיצוב, תוך הדיוק הבלתי מתפשר שמאפיין כל כך את הסטודיו.

הסטודיו נע בין עשייה תמידית קונספטואלית לבין צירים מגוונים של פרוייקטים משתנים במתכת עם מעצבי- פנים, אדריכלים ולקוחות פרטיים, ביניהם: + עיצוב התאמה אישית | CUSTOM MADE + עיצוב ואמנות לחללים מסחריים | עבודה מול אדריכלים ומעצבים + משרביות ומחיצות.

  • להשיג ב: גליפס www.glyphs.co.il חנות און ליין וגלריה- רח' שערי תשובה 10, ת"א.
השארת תגובה