אושרו: 286 דירות בפסגת זאב

DCIM100MEDIADJI_0441.JPG
DCIM100MEDIADJI_0441.JPG

הוועדה המחוזית בירושלים אישרה תוכנית עירוב שימושים בשכונת פסגת זאב סמוך לציר הרכבת הקלה. במסגרת התכנית יוקמו 4 מגדלי מגורים בני 18 קומות כל אחד ובסך הכל 286 יחידות דיור עם קומת מסחר מן המסד בגובה של כ-7 מטר ובשטח של כ-2,500 מ"ר. קומת המסחר שתבנה תכיל מסעדות, סופרמרקטים וכו'.

באותו שטח קרקע, לצד בנייני המגורים, ייבנה בניין בן 12 קומות למטרות של תעסוקה, משרדים, מרפאות וחדרי תרופות בהיקף של כ-7,000 מ"ר. בנוסף, שטחים למוסדות ציבור כדוגמת מתנ"ס ומרכז לגיל ה- 3 ועוד. שטח התוכנית הכולל הינו בהיקף של כ-7 דונם וממוקם בין הרחובות משה דיין ושמחה הולצברג, והיא כוללת חניון תת קרקעי אשר ישרת את הפרויקט כולו.

התוכנית עברה את כל ההתנגדויות ואושרה גם בוועדה המחוזית. לאור זאת, היתר חפירה ודיפון צפוי להתקבל בקרוב והחניון יבוצע כמקשה אחת. בסיום עבודות ביצוע אלו צפוי להתקבל היתר בנייה כולל לפרויקט.

לדברי אבי צרפתי סמנכ"ל בחברת צרפתי שמעון "עיריית ירושלים מעודדת בנייה במגרשים סמוכים וצמודים לתוואי הרכבת הקלה בעיר. כפועל יוצא מאפשרת הרשות תוספת של אחוזי בניה למגורים בכפוף ליישום של עירוב שימושים ולהקצאת חלק משטח הפרויקט עבור מסחר, מוסדות ציבור, משרדים ותעסוקה. בהתאם לכך קיבלנו אישור לתוספת של 26 דירות מעבר לתכנון המקורי שכלל 6 בניינים עם 260 יח"ד. אחת הבעיות הבולטות בעיר הינה הפקקים בתוכה ומחוצה לה, והשילוב של תעסוקה ומגורים סמוכים יאפשר לתושבי השכונה לנהל אורח חיים מלא ונוח מבלי שיצטרכו לצאת מגבולותיה".

עוד מוסיף צרפתי כי "בעולם כולו, במטרופולין תל אביב וכעת גם בירושלים אנו רואים כניסה של מתחמי עירוב שימושים רבים אשר ישנו את פני האדריכלות בעשור הקרוב. יותר אנשים יעבדו סמוך למקום מגוריהם ויימנעו מנסיעה של שעות מיותרות בכבישים הפקוקים. ללא ספק מתחמי עירוב שימושים יעלו את איכות חיי הדיירים שיבחרו לגור בהם והתושבים של אותן שכונות רבתי".

מדובר בפרויקט שני של חברת צרפתי שמעון בשכונת פסגת זאב בירושלים. החברה משווקת כיום את פרויקט "צרפתי בפסגה" הכולל 92 יח"ד ב-4 בניינים נמוכים – 2 בניינים בני 7-8 קומות ו-2 בניינים אינטימיים בני 6-7 קומות ובהם 3 דירות בקומה בלבד. תמהיל הדירות מגוון ובו דירות 4 ו-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. הבניינים בנויים מעל 3 קומות של חניון תת קרקעי.

השארת תגובה