שולחן עגול ■ שוטרים החרימו טונות בשר שהוברח מעזה

במבצע שתוכנן מראש, השתתפו שוטרי תחנת שפרעם ופקחי משרד החקלאות ■ בשר שאין ידוע ומקורו ובשר שנחשד כמוברח מעזה הושמד והחשודים יובאו להארכת מעצר ■ וגם: איך ניסה חשוד לפגוע בשוטר

בשר מוברח מעזה3
בשר מוברח מעזה3

בפעילות שולחן עגול, כנגד בעלי חנויות אטליז, בתחום שטח תחנת סומך. נכנסו שוטרי תחנת שפרעם בפיקודו של פקד שי רונן בשיתוף מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, לשלושה בתי עסק, שניים בכפר כאבול ואחד בטמרה.

בשר מוברח מעזה1

במסגרת המבצע , תפסו הפקחים כ- 3 טון של בשר, אשר אינו ראוי למאכל אדם. חלק מהבשר, חשוד כי הוברח מהרשות הפלסטינית, חלק מקורו אינו ידוע וקיים חשד שהינו בשר שמקורו בשחיטה שחורה.

הבשר הושמד בצו רופא וטרינר, בעלי האטליזים עוכבו לחקירה של מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר. כנגד החשודים נפתחו הליכים משפטיים.

באותה הפעילות בטמרה, הגיע אחד מבני המשפחה, לה שייך האטליז, בנסיעה פרועה עם רכבו לכיוון השוטרים, ואף פגע ברגלו של אחד השוטרים. אלו ביצעו את מעצרו של החשוד (30), השוטר נחבל קלות ולא נזקק לטיפול רפואי.

בשר מוברח מעזה4

מחר בבוקר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בחיפה.

מפקד תחנת סומך נצ״מ רמי ניימרק אמר:
״הבשר שנתפס היה אמור להגיע לצרכן התמים בבית, אשר מטבע הדברים אינו יודע מה מקור הבשר. מדובר בעבירה שעלולה לגרום לתחלואות ולהשלכות נוספות. אנו פועלים ונמשיך לפעול עם כל הכלים שעומדים לרשותנו בתחום הזה . משרד החקלאות שנתן את ההכוונה והטיפול המקצועי בבשר עושה את העבודה בצורה טובה מאוד״

ממשרד החקלאות נמסר, כי השחיטה השחורה ללא פיקוח של רופא וטרינר כנדרש אינה מאפשרת זיהוי והפרדה של בעלי חיים שאינם ראויים למאכל אדם, ומזמינה זיהום הבשר מהסביבה. יצויין, חל איסור על העברת מוצרים מן החי משטחי הרשות הפלשתינאית עקב חשש לבריאות הציבור וכן, חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ללא אישור ופיקוח. במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.

בשר מוברח מעזה2

השארת תגובה