הובלות קטנות בזול

דובי בארגז הובלה
דובי בארגז הובלה

הובלות קטנות בזול הן הובלות שאינן בהכרח כוללות מספר גדול של פריטים. אף שעבור רוב האנשים, כאשר חושבים על המונח "הובלה" מייד עולה הקונוטציה של הובלה ופריקה של רהיטים, מוצרי חשמל ומגוון רחב של פריטים הנדרשים על מנת לנהל חיי יום-יום תקינים, הרי שהדברים אינם בהכרח כך, עם מכלול הפעולות שניתן לכלול אותן תחת הכותרת הזאת, ניתן לכלול גם את המושג הובלות קטנות כחלק אינטגראלי מהעיסוק המקצועי בתחום.

מהן הובלות קטנות בזול ומה בינן לבין ההובלות הרגילות? מהו המחיר של הובלה וכיצד הוא נקבע? מהם המחירים של הובלות קטנות ואיך אפשר להוזיל אותם? להלן התשובות.

הובלות גדולות, הובלות קטנות ומה שביניהן

הובלות שנהוג לכנות אולן הובלות גדולות, הן למעשה כלל ההובלות הכרוכות בהעברת פריטים מדירת מגורים אחת מדירה חדשה. במהלך ההובלה מעבירים המובילים אך כלל הריהוט, הציוד והביגוד של בעלי הדירה ושל הילדים בה. אף שלא זה הנושא של המאמר, חשוב להזכיר כאן כי כל הובלה המתבצעת על ידי בעל מקצוע, חייבת לעמוד באמות המידה הנהוגות. ראשית, מחיר ההובלה חייב להיות מסוכם מראש, לרבות כל הסעיפים שהובאו ואושרו על ידי שני הצדדים להסכם. שנית, המוביל חייב להיות נוכח בעצמו ולראות במו עיניו את התכולה. שלישית, לא לבצע את התשלום, חלקו או כולו, לפני ביצוע ההובלה.

הובלות קטנות, לעומת זאת, הן הובלות של מספר מצומצם של פריטים, או של פריט אחד גדול ממקום אחד למשנהו. קניתם מקרר יד שנייה? מעוניינים להעביר את המקרר או המיטה הישנה לילד שגר לבד? רוצים להעביר תנור ומקרר לילדים? כל אחת מההובלות הללו נחשבת הובלה קטנה. הובלה כזאת ניתנת לביצוע גם באמצעות טנדר קטן, ובכל מקרה לא צריך משאית שלמה לשם כך. עם זאת, גם בכל הקשור בהובלות קטנות יש לשמור על הכללים. לא לתת תשלום מראש ולסכם מראש על גובה התשלום, כולל אם מדובר בהעלאת הפריט או הפריטים לקומות גבוהות ללא מעלית. בשום מקרה אסור להניח למוביל לבצע את ההובלה לבדו. זאת, פחות מפאת החשש שהתכולה תיגנב, ויותר מפאת החשש שייגרם נ\ק למוצר בעקבות טיפול לא נכון בו.

קביעת מחיר להובלה קטנה

הובלה קטנה כשמה כן היא – הובלה הדורשת עבודה קטנה יחסית. משמעות הדבר היא שגם המחיר של הובלה כזאת צריך להיות נמוך יחסית, ומכל מקום פרופורציונאלי למחיר של המוצר שאותו מובילים. למרחק שאותו צרים להעביר את המוצר יש השפעה על המחיר, וגם על המורכבות של ההובלה. לדוגמה – העלאה לקומה רביעית בלי מעלית תהיה יקרה יותר, קרוב לוודאי, מאשר העלאה לקומה ראשונה. גם הורדה מקומה גבוהה כרוכה לרוב בתשלום נוסף.

עם זאת, יש דרכים להוזיל גם את העלויות הללו. בדרך כלל, אם אפשר לתפוס מוביל ולבצע את ההובלה "על הדרך" הדבר עשוי להוזיל את העלויות. לשם כך יש להכיר היטב את השוק ולהיות מעורים במחירים. לרוב, הובלה כזאת ניתן לבצע במחיר של כמה מאות שקלים. זאת, בכפוף למספר הקומות שמהן יש לרדת ואליהן יש לטפס. באופן עקרוני, המחיר של הובלה צריך להיקבע בתיאום בין המוביל לבין הלקוח. זאת, בהתבסס על מחירים מקובלים ועל התנאים הנלווים של ההובלה. כיוון שהובלות קטנות אינו מחויבות בזמן, יכולה ההובלה להתבצע גם בשעות הערב, תוך שהמחיר שלה זול יותר. כדאי ליצור קשר כעת ולשמוע עוד על הובלות קטנות ועל האפשרות לקבלת מחיר נמוך יחסית עבור ביצוע עבודה מהירה, יסודית וטובה.