מרוסיה בשנאה

אלכס קושניר. (צילום: דוברות משרד העלייה והקליטה)
אלכס קושניר. (צילום: דוברות משרד העלייה והקליטה)

סרטון ההסתה המבחיל של אלכס קושניר, מהווה תזכורת עגומה לקושי בלחיות בגלות בין יהודים. הרסן של 'ישראל ביתנו' אבדה מזמן ומוחם של מצביעיהם נשטף בשנאה עמוקה כלפי כל דבר שריח יהודי נודף ממנו.

פולמוס רחב התעורר סביב הרעש שנוצר בעקבות סרטון הרעל של קושניר. רבים הטילו ספק בהד התקשורתי שהתחולל בעטיו של קושניר והצביעו על כך שבזה השיג את מטרתו, למשוך תשומת לב באמצעות פרובוקציה זולה.

האינטרסים של קושניר אינם רלוונטיים, כשמדורת ההסתה והשיסוי מאיימת לנתק כל זיק יהודי מעולי רוסיה המתגוררים בישראל שינקו אידישקייט בבתיהם ועתה נופלים בפח שטומן להם מי שמתיימרים לייצג אותם בכנסת.

אסור לשתוק כשחבר בבית המחוקקים של מדינת היהודים דורס ברגל גסה את ציפור הנפש היהודי ונוטף רעל ארסי על מצוות שאלפי שנים מסרו יהודים נפשם עליהם.

המפלגה הזו שחורטת על דגלה להמאיס את שומרי התורה והמצוות לא יודעת שובע. התעמולה האנטישמית שמשחררים חדשים לבקרים עולה בחומרתה על דבריהם של הגרועים שבשונאי ישראל.

שתיקה והבלגה במקרה הזו, כמוה השלמה עם המציאות הנוראה שמתרחשת לנגד עינינו ושוללת את הלגיטימיות של שמירת תורה ומצוות בארץ ישראל.

במובן זה, טוב היה לראות קונצנזוס רחב בעם ישראל וקול ברור שהוקיע את דברי הבלע והביע זעזוע מההידרדרות אותה מובילה 'ישראל ביתנו' במטרה צינית של גיוס כמה קולות נוספים.

אלה שהעדיפו למלא פיהם מים, או במקרה הגרוע יותר להזדהות עם ההסתה המבחילה, דוגמת שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן מ'יש עתיד', מעידים על עצמם ששיקוליהם זהים לאלו של ליברמן ופופוליזם נמוך גובר אצלם על גורל העם בישראל.

ועוד מילה לאחראי הישיר למנגנון ההסתה המשומן. ראש המסיתים נגד החרדים, שאחראי להתבטאויות החמורות ביותר נגד שומרי התורה והמצוות בבית המחוקקים, הוא שפרסם ‏את ההודעה הבאה, שמלאה בקורטוב של צביעות ועיוורון חושים:

"שוב ושוב אנו עדים לתוצאות הקשות של האנטישמיות, הפעם במונסי בניו-יורק. לצד הצער העמוק ואיחולי החלמה מהירה לפצועים, חשוב לדעת שהפתרון העיקרי לתופעות כאלה הוא עליה לארץ".

אז לא מר איווט. ההצעה שלך נדחית על הסף. החסידים שחיים במונסי לא יעלו לארץ הקודש רק כדי לסבול מאנטישמיות במבטא רוסי.

השארת תגובה