במגדל העמק הוקירו את בני הישיבה

כבר לפני שבועיים החלה תכונה רבה בקרב תושבי העיר, בדרך לא שגרתית נתלו מאות מודעות על לוחות העיר מגדל העמק המבשרים על אירוע ההוקרה לבני הישיבות ובשבוע שעבר מוצ"ש פרשת 'וישב' התקבצו רבני העיר – הקהילות והשכונות על מנת לחתום על מסמך היסוד של הקמת 'מרכז חברותא לבני תורה' בהנהגתם ובנשיאותם של הרה"ג יצחק דוד גרוסמן והרב אברהם מנחם.

במוצ"ש 'מקץ' נערכו צוות ההפקה של האירוע באולם של 'ישיבת מגדל אור' לקבלת בני הישיבות היקרים ששהו בשבת בעיר לרגל חג החנוכה, בימת המופע הוקמה, כסאות נפרסו ושולחנות הכיבוד המרשים הועמסו בכל טוב.

חצי שעה קודם פתיחת השערים ניתן היה להבחין בעשרות הבחורים שצובאים על הדלתות, מחכים שתגיע העת והדלתות יפתחו.

פחות מעשרים דקות לאחר שנכנסו ונהנו משולחן הכיבוד, נכנסו אל האולם ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה, סגן ראש העיר נחום אסולין, הממונה על התרבות התורנית יוסי מנחם וחבר מועצת העיר יוסי רואש שהיה זה שהוציא אל הפועל את האירוע. יחד איתם ישבו סביב שולחן הכבוד רבני השכונות והקהילות.

ראשון הדוברים היה יו"ר תנועת ש"ס בעיר וסגן ראש העיר נחום אסולין שבדבריו שיבח את ראש העיר, חברי המועצה והממונים השונים על התמדתם בדאגה לציבור החרדי ובעיקרם בני התורה בעיר.

לאחריו עלה ראש העיר אלי ברדה שסיפר לנוכחים כי גורמים בעירייה ביקשו לקצץ תקציבים במספר סעיפים בעקבות ההוצאות הגדולות, אחד הסעיפים שאמור היה להיחתך בחצי הוא סעיף 'התרבות התורנית' ראש העיר לקח מרקר – סימן אותו ואמר לנוכחים: "בזה אתם לא נוגעים"

הקהל הרב שנכח באלם הריע לראש העיר שהמשיך: "עוד לפני שיצרו את כיפת הברזל בדרום, לנו במגדל העמק הייתה כיפת ברזל מיוחדת משלנו והם בחורי הישיבות שתורתם מגינה עלינו…"

יוסי לחיאני, מנחה ומפיק הערב הזמין את ראש העיר למעמד הדלקת נרות יחד עם מכובדי העיר .

כשהסתיימה שירת 'מעוז צור' הוזמן אל הבמה במחיאות כפיים סוערות, אמן החושים וכוכב 'גוט טאלנט' מני הולנדר ואת הטריק הראשון שלו הוא ביצע על לא אחר מאשר ראש העיר אלי ברדה שעלה לבמה והתבקש לשבת כסא, לפתוח שקית במבה, לטעום ממנה ולאשר שאכן מדובר בשקית טבעית לחלוטין. לאחר מכן נכנס מני לראשו של ראש העיר וגרם לו לחשוב שהוא הפך את הבמבה לתרכיז נוראי. כשראש העיר הכניס את הבמבה שוב לפיו, היה ניתן לראות כי הוא סובל ומתאפק שלא לירוק אותה מפיו מפאת כבוד המקום.

הופעתו של מני נמשכה עוד כשעה לקול תרועת הבחורים, כשהוא מעלה בזה אחר זה משתתפים מהקהל ומבצע עליהם את הטריקים שלו.

קצת לפני השעה עשר, עלה לבמה מלך הקומזיצים והדבר החם בקרב בני הישיבות הזמר פיני איינהורן בליווי הקלידן שימי סקלאר, אך לפני שהתחיל את המופע הזמין את מני שוב לבמה כדי לבדוק אם יש אמת באותם תרגילים, מני לא נרתע ולאחר טריק נחמד הצליח להעלים לו גם את גרב ימין.

למרות ההלם, פיני חזר מהר מאוד לעצמו ועד חצות הופיע בשירי רגש לצד שירים מקפיצים ומשמחים עד כדי כך שבחורי הישיבה פינו את הרחבה מהכסאות וקמו לרקוד יחד עם רכזי 'מרכז חברותא לבני התורה' הרב אוריאל חמו ורפאל בן גיגי.

התגובות הנלהבות החלו כבר במהלך האירוע עת ניגשו עשרות בחורים ואברכים לחבר מועצת העיר יוסי רואש להודות לו על פועלו הטוב למען בני התורה בעיר מגדל העמק.

האירוע שהותיר רושם רב על כל מי שנכח בו הבהיר לכולם שזו הייתה יריית פתיחה מוצלחת לקראת הבאות.

השארת תגובה