ילדי אשקלון הציגו נצחון על המתיוונים

בזמן שעם ישראל הדליק את הנר הרביעי של חג החנוכה המסמל ניצחון היהודים על היוונים, גם בת"ת 'חניכי הישיבות' ביצעו בדרכם המיוחדת ניצחון אמיתי על גזרות היוונים, אותם רשעים שרצו לעקור את תורת ישראל מעם ישראל לא דמיינו לרגע שאלפי שנים לאחר מכן בשנת תש"ף בעיר אשקלון יהיה קידוש ה' כל כך גדול ע"י תינוקות של בית רבן הקדושים והטהורים.

יום רביעי, כאמור בנר רביעי של חנוכה הגיעו תלמידי תלמוד תורה "חניכי הישיבות" יחד עם הוריהם לאולם אשכול פיס באשקלון שעוצב בטוב טעם ובהשקעה מרובה ע"י המורה המקדמת של הת"ת.

על הבמה המפוארת כבר חיכו בסדר מופתי שניים – עשר כסאות שבעוד רגעים ספורים יזכו שישבו עליהם גדולי התורה של הדור הבא.

כבר מר"ח חשוון החלו ללמוד את הלכות החנוכה מכיתות ד' עד המכינה לישיבה, עליהן יבחנו במסגרת החידון, כאשר כל שבועיים נערך מבחן על יחידת החומר הנלמדת.

הילדים שקבלו את הציונים הגבוהים ביותר, שלושה תלמידים מכל כיתה, זכו, לא לפני שעברו מבחן מקדים מורכב, לשבת על הבמה בדרכם לשלב הגמר.

את הערב פתח בדברי תורה נשיא המוסדות כבוד מורנו ורבנו הגאון הגדול הרב יצחק ברדא שליט"א, שהכביר במילים על מעלת לימוד התורה והזכות של הילדים הרכים להיות חלק מעמלי התורה.

הרגע המיוחל הגיע, הכל ממתינים במתח למוצא פיו של המנחה, הר' אריאל חיון שליט"א, שמורה לתריסר הילדים לעלות לבמה. לאחר דברי הסבר על החידון, הר' שלומיאל כהן שליט"א פתח בשאלה הראשונה שעליה על הילדים לענות בע"פ. ההתרגשות נכרה היטב על פניהם של הילדים כשהם עונים תשובות מדויקות לכל שאלה שנשאלה.

השופטים החשובים, הר' רפאל אמיתי שליט'א ראש כולל ודיין בבית הדין בנתיבות, הר' דוד בורק שליט"א מחנך כיתת המכינה לישיבה ורב קהילה באשדוד, הר' נהוראי אטיאס שליט"א מורה מקדם בשיעורי גמרא, התקשו לבחור את העולים לשלב השני לאור העובדה שכל העונים קיבלו עשר נקודות. ועל כן, עלו כל הילדים הנרגשים לשלב ב'.

במהלך הערב נערכו הגרלות לילדי הת"ת שצברו כרטיסים בנושא לימוד, תפילה ודרך ארץ בהם זכו התלמידים בפרסים יקרים ונכבדים.

בשלב זה קיבל כל ילד שאלה מורכבת מאוד, בה נדרש לענות בכתב, כאשר השאלה הייתה קשה ולמרות זאת עלו שבעה ילדים מתוך התריסר לשלב השלישי – שלב הגמר.

מפלס המתח באולם עולה, הילדים מתבקשים לענות על שאלה הדורשת מאמץ וריכוז גבוהים מאוד, המתח שובר שיאים. השופטים מסתודדים מספר דקות הנראות כנצח שבסיומן עולה המנחה לבמה, ומכריז על חתן חידון חנוכה לשנת תש"ף הבחור פינחס קבלן ושני סגניו הבחורים אברהם אליצור ודניאל ברום.

עוד התרגשו ההורים במהלך הערב לראות את התצוגה של החנוכיות המיוחדות שהכינו תלמידי כיתות א' – ב' שזיכו גם אותם בפרסים, בסיומו של הערב נערכה הגרלה על חנוכייה מוכספת וגי'פ ענק בין כל המשתפים.

השארת תגובה