דיווח: חמאס נפגש עם יועץ אובאמה

בניסיון לשבור את החרם והבידוד הבינלאומיים על ארגון הטרור, קיימו בשבועות האחרונים בכירי חמאס בקטר ובראשם מוסא אבו מרזוק וחאלד משעל פגישות עם בכירים אמריקנים ואירופאים לשעבר

רוברט מאלי
רוברט מאלי

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל נפגש בימים האחרונים עם רוברט מאלי לשעבר יועצו של נשיא ארה"ב ברק אובאמה ודן עמו בדרכים לשבור את הבידוד הבינלאומי בו נמצא חמאס.

בשבועות האחרונים דווח על מספר פגישות של בכירי חמאס עם גורמים אירופאים ואמריקנים במטרה לשבור את החרם הבינלאומי על ארגון הטרור ולסלול קשרים חדשים עם המערב. ב'כאן' דווח, כי החודש התקיימה פגישה בדוחא בין חאלד משעל, לשעבר מנהיג חמאס, לבין רוברט מאלי, ששימש יועצו המיוחד של הנשיא אובאמה לענייני המזה"ת התיכון וכי זו אינה הפגישה הראשונה בין שני הצדדים.

עוד דווח, כי בכירי חמאס בקטר ובראשם מוסא אבו מרזוק קיימו בשבועות האחרונים פגישות עם אישים שונים ונושאי תפקיד לשעבר מאירופה, ובכלל זה גורמים משוויץ, צרפת ובריטניה. מקורות יודעי דבר מסרו לכאן חדשות כי באחת הפגישות גם השתתף שר חוץ צרפתי לשעבר.

על פי הדיווח, בחלק מהפגישות נדונה האפשרות של הכרה עתידית בחמאס ואף הוצע לחמאס לשמר את הקשר עם אותם האישים כדי שישמשו ערוץ להעברת מסרים לגורמים הרשמיים. מקורות ברש"פ: גורמים אירופים ואמריקאים נוטעים בחמאס הרושם שהעולם נכון להיפתח אליהם, גם מבלי שהארגון יידרש לשלם מחיר ולשנות את דרכו.

השארת תגובה