מי מפחדת מהחושך?

הרבי מליובאוויטש
הרבי מליובאוויטש

״עשיתי הכול לפי הכללים״ אומרת רחלי, ומוסיפה בנחישות שהולמת את המראה המוקפד שלה ״אני לא עצלנית, לא מפחדת מחושך ולא מעבודה קשה. לילות סחבתי קולקציה מהאוטו למכירה וחוזר חלילה, אבל אף פריט לא נמכר״. הייאוש שלה מוסתר היטב בעטיפה של נחרצות, והיא ממשיכה לספר על תלאותיה: ״בהתחלה תפרתי בעצמי, אני הרי יודעת וטובה בכל מה שאני עושה״ היא מעידה על עצמה בביטחון. ״אחר כך העברתי את קו הייצור למרחקים. תמיד הקפדתי על הכללים, תראי איך הכל מדויק ומרשים״, ואני מסתכלת חליפות עליה ועל הקולקציה, הכול באמת מרשים, מושלם ומזמין אבל ריבונו של עולם, מאיפה מתחילים?

רחלי ממשיכה לגולל את דרך החתחתים המאפיינת כל כך נשים בעסקים. ״זה היה בתקופה שהבת שלי הייתה באשפוז. שמתי במחסן את הסחורה והכול נרטב שם. הייתי צריכה להתחיל הכול מההתחלה״.

״קשה לי להגיד את זה, אבל פתאום אני מרגישה כאילו אני לא בולטת, לא רואים אותי, הלך לי הביטחון ונעלמה לי האמונה. פשוט אין לי מושג איך אני עושה את זה״ מסיימת רחלי והפחד ״לא להיות״ נמסך בקולה. אני מבינה שהגיע הזמן להשתיק את קולו של ההיגיון ולהשמיע את קולה של האמונה. כן, פנימיות התורה יכולה להביא את הכוח מפח השמן הטהור לעולם העסקים.

אנו רק שומעים את שם הפרשה, ״מקץ״, וכבר מצפים שיגיע הקץ, כמאמר הרבי: "שכלו כבר כל הקיצין". אנו מייחלים לכך שחנוכה לא יהיה רק נס של שמונה ימים של פח השמן, שהרי ימים אלה קשורים לשמונה העניינים שיתגלו בעתיד וייגלה כינור דוד בעל שמונה הנימים.

ומה הסיפור האמיתי של חנוכה? האם הסיפור הוא מסירות הנפש של המכבים? מלחמת המעטים ברבים והניצחון המופלא? או שמא פלא השמן הקטן שהספיק לשמונה ימים?

מתברר שהמערכה לא הוכרעה בניצחון בשדה הקרב. המלחמה האמיתית מתרחשת מאז ועד היום בזירה אחרת. הסכסוך היהודי-יווני שהתחיל אז ונמשך עד היום ומפיל חללים רבים, הוויכוח האמיתי בין יהודים ומתייוונים, הוא האם התורה היא שכל נפלא בלבד או שכל מילה בה היא דבר ה׳ ממש!

סוד הניצחון חבוי במהותו של השמן הטהור, הרומז לאמונה טהורה המסתתרת בפנימיות הנשמה של כל יהודי. למרות ניסיונם לא הצליחו היוונים לטמא את האמונה החבויה עמוק בכל אחת ואחד.

הדרך לעשות זאת נמצאת בתורת החסידות, שבכוחה אפשר להתגבר על טומאת יוון. תורת החסידות עוסקת בגדולת ה׳, מאירה את האמונה בקב״ה ולא נותנת לשכוח אותו.

כיום יכולה כל אחת לטעום מפנימיות התורה, שליחות חב"ד נמצאות בכל מקום על פני הגלובוס – מאירות, מזמינות ומספרות את הסיפור האמיתי. הן התשובה לחשכת הגלות, לבלבול ולשקר. כל מי שחפצה יכולה לטעום מהמעיין הנפלא של פנימיות התורה ולהאיר את העולם באור של קדושה.

בגלל היותנו קרובים להתגלות המשיח, מתעצם החושך וכוח הטומאה מנסה לעכב את הגאולה. אך החושך לא מפחיד, כי ברור לנו בוודאות שהגיע הזמן ״לטעום מפנימיות התורה״. צריך רק לפקוח את העיניים ולראות.

באיזה תחום בחייך היית רוצה לפקוח את העיניים, לגרש את החושך ולראות את האור? עכשיו זה הזמן!

הכותבת: מירי שניאורסון-מנטורית ברוח יהודית, מייסדת נפלאו"ת, מרצה מנחה ושליחה בתקשורת

השארת תגובה