דרישה: הארכת כהונת הרב הראשי לירושלים

עם הגיעו לגיל 75 דורש ח"כ כהנא לאשר את הארכת כהונתו של הרב הנושא בעול ובכובד ראש את הנהגתה התורנית. מאשים: "התנהלות שר הדתות בסוגיה מדיפה ריח רע של שיקולים פוליטיים"

הרב-אריה-שטרן
הרב-אריה-שטרן

ח"כ מתן כהנא מ'ימינה' פנה הבוקר לשר המשפטים אמיר אוחנה ולשר הדתות יצחק וקנין בבקשה לאשר את הארכת כהונתו של רבה הראשי של ירושלים הרב שטרן עם הגיעו לגיל 75.

"הרב אריה שטרן מכהן כרבה הראשי האשכנזי של העיר ירושלים החל מחודש אוקטובר 2014, נושא בעול ובכובד ראש את הנהגתה התורנית, הרוחנית והגשמית של העיר, מקדש שם שמים ואהוב על תושבי העיר כולה", מציין ח"כ כהנא במכתבו.

כהנא מציין, כי "הרב שטרן נבחר כנציג הציונות הדתית אך משמש כרב העיר ירושלים על שלל גווניה ועדותיה. אני כותב את הדברים בשם הציבור הרחב אך בעיקר בשם הציונות הדתית: פגיעה בכבוד רבניה אינה פעולה אשר יכולה לעבור לסדר היום. למעשה, אני סבור כי בכל רגע בו נמשכת אי-הארכת כהונתו של הרב שטרן ישנה פגיעה חמורה בכבודה של תורה, בכבוד הציבור ובכבוד רבם, לפיכך, אני פונה ומבקש מכם כי התקנה להארכת מינויו תחתם בהקדם האפשרי, ויפה שעה אחת קודם." לשון המכתב.

לדבריו, "התנהלות שר הדתות בסוגיית הארכת כהונתו של הרב שטרן מדיפה ריח רע של שיקולים פוליטיים אשר אין להם מקום בשירותי הדת של מדינת ישראל. אני מקווה כי שר הדתות יתעשת ויאשר את המשך כהונתו של הרב שטרן כרבה האשכנזי של העיר ירושלים. במציאות הפוליטית הנוכחית אין מקום להתנהלות פוגענית אשר מרחיבה את השסע והפילוג בין המגזרים השונים".

השארת תגובה