ארגוני הצדקה: המדינה יכולה להשתלב

גבאי הצדקה התאחדו: חייבים למצוא את הדרך המשותפת לסייע למשפחות במצוקה • יצחק טרכטינגוט מנהל תוכניות חרדים בג'וינט ישראל: 'המדינה יכולה להשתלב ביחד עם קופות הצדקה בסיוע למשפחות במצוקה'

כנס ארגוני הצדקה
כנס ארגוני הצדקה

המצוקה מובילה לאחדות: בפעם הראשונה התאספו סביב שולחן אחד כל גבאי הצדקה בארץ ישראל, לטכס עצה ולרכוש כלים מקצועיים על מנת לעזור למשפחות במצוקה. בשבוע שעבר במלון גלי צאנז בנתניה התקיימה הוועידה הראשונה של איגוד קופות הצדקה ביוזמת ובחסות ג'וינט ישראל. הנוכחים דנו בדרכים המקצועיות לגיוס כספים ומשאבים לטובת קופות הצדקה באמצעות כלים חדשנים. פאנלים של מומחים שונים הציגו דרכים לחלץ משפחות ממעגל המצוקה באמצעות רעיונות יצירתיים.

פאנל מרכזי התקיים בהשתתפות חברי הכנסת ישראל אייכלר אורי מקלב ומיכאל מלכיאלי. כל השלושה ציינו כי הדרך שלהם כנציגי הציבור לפעול מול הרשויות בסיוע למשפחות במצוקה יהיה קל יותר כאשר גוף שייצג את קופות הצדקה יציג באופן ברור את הצרכים שעולים מהשטח.

חבר הכנסת אייכלר הדגיש בפני הנוכחים, שלמרות שהכנסת התפזרה, הוא דורש להקים וועדה זמנית לפניות הציבור או לחילופין ועדת הרווחה: 'פניתי ליו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסקורן ואמרתי לו שבמקום לעסוק בהקמת ועדת חסינות שהכנסת תתמקד באמת במה שחשוב ותקים ועדה שתדאג לתקציב הרווחה'.

חבר הכנסת אורי מקלב קרא למנוע הסטת תקציבים לטובת מגזרים אחרים על חשבון הציבור החרדי: 'אנחנו נעמוד על כך שהצרכים של החלשים ביותר אלו שנזקקים יבוא לידי ביטוי בתקציב המדינה ובהסכמים הקואליציוניים' אמר מקלב.

ח"כ מיכאל מלכיאלי קרא להגדיל את סל המזון למשפחות לחג הפסח: 'התמיכה שהמדינה נותנת לעמותות לחג הפסח הוא קטן ביותר ואנחנו נדאג בהסכמים הקואליציוניים להגדיל אותו. אנחנו מקיזים דם כל ערב פסח להיאבק מול משרד האוצר על התקציבים. אנחנו צריכים אחת ולתמיד להכניס את הסל לתוך התקציב'.

במהלך הפאנל העלו נציגי קופות הצדקה נושאים שונים הקשורים לפעילות והסיוע לשכבות החלשות והיכולת של גבאי הצדקה לקבל את הסיוע מול המדינה בשורה של נושאים. יצחק טרכטינגוט מנהל תוכניות חרדים בג'וינט ישראל, אמר כי המדינה צריכה לסייע לקופות הצדקה במאבק להוצאת משפחות ממעגל המצוקה והעוני'.

חבר מועצת עיריית  ירושלים ומחזיק תיק התעסוקה מיכל הלברשטם, הציג בפני הנוכחים את העבודה של עיריית ירושלים בתחום הדאגה למשפחות במצוקה.

במהלך הוועידה התקיים פאנל פרסום ושיווק סוער בהנחיית יועץ התקשורת אבי גרינצייג. בהשתתפות קיוי הס- שותף במשרד "שחור ולבן". איציק גרין מנכ"ל משרד הפרסום 'בורדו'. משה לוינגר- מנכ"ל חברת 'סמארט דיגיטל'.

ראובן גורבט ראש תחום חרדים ג'וינט ישראל: 'יש לארגון הג'וינט זכיות רבות בתמיכה בעולם התורה ובצדקה וחסד עוד בימים שלפני השואה. אנחנו שמחים להיות שותפים גם היום עם גבאי הצדקה במציאת הדרך הנכונה לסייע למשפחות שאין להם'

יצחק טרכטינגוט מנהל תוכניות חרדים בג'וינט ישראל: 'יש לנו את הזכות הגדולה להיות שותפים לדבר מצווה לעזר לגבאי הצדקה בארץ הקודש במצווה הגדולה של מצוות צדקה. הג'וינט משכבר הימים עסק בסיוע ובעזר לעולם התורה ותמך בלומדי התורה. כאז כן היום אנחנו ממשיכים במסורת של הנתינה והעזרה בהכוונתם של גדולי ישראל שליט"א שלאורם אנו הולכים והם אלו שמנווטים את דרכינו בעצה ותושייה'

מנכ"ל איגוד קופות הצדקה שלמה מונטג: 'זכינו להתכנס יחדיו כל מנהלי קופות הצדקה בארץ ישראל. אין זה דבר של מה בכך שכל העוסקים בצרכי ציבור באמונה במצוות הצדקה מוצאים את הזמן לשבת ביחד. אנו באיגוד מודים מאוד לכל אלו שטרחו ובאו ולחברי הכנסת על האוזן הקשובה שגילו לצרכי הצדקה. אני מודה בשמי ובשם האיגוד לידידי יצחק טרכטינוגט שפעל על מנת להביא את התמיכה של ארגון הג'וינט בוועידה'

תגובה אחת
  1. ממשלת הזדון והאכזרית יצרה עוני באזרחים באופן שיטתי כך שאינני מבין האדון המכובד בבקשתו לעזרה ממשלת הזדון

השארת תגובה