חשבון פשוט: מחירי הדירות יאמירו

סוף שנה הוא זמן מקובל לסיכומים. ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר והחברה לפיתוח והתחדשות עירונית מסכם אף הוא את שנת 2019 ונותן תחזית לקראת הצפוי לנו בשנת 2020 והעשור הקרוב בתחם הנדלן

ניר שמול- מנכל חברת שניר. צילום תומר פדר
ניר שמול- מנכל חברת שניר. צילום תומר פדר

בתחום המגורים: אנו עדים לעלייה של עד 10% במחירי הדירות, עם התמקדות באזור המרכז, בו יש צפי כי העלייה עשויה להיות אף גבוהה יותר. תכנית מחיר למשתכן תסתיים ותחול ירידה נוספת בהתחלות הבנייה.

לאור העלייה בתשומות הבנייה, צפויה עלייה במחירי הביצוע וקריסה של חברות בנייה נוספות.

מגמת הגדלה משמעותית בכמות העסקאות של דירות חדשות ויד שנייה לעומת השנה החולפת.

מחירי הנדלן יאמירו בצורה דרמטית בעקבות נתונים המראים כי נולדו השנה 200 אלף תינוקות לעומת 50 אלף אנשים שנפטרו, כ 50 אלף אנשים שהתגרשו ועלו לישראל לעומת 45000 דירות שנבנו. מגמה כזו של גידול האוכלוסין בקצב הגבוה ביותר במדינות ה OCED וירידה בהתחלות הבנייה תגרום, כאמור למחירי הנדלן לעלות ולטפס בצורה דרמטית.

כתוצאה מעליית מחירי הנדלן יותר דירות יוצעו להשכרה, הדיור השיתופי יגדל ויעשה יותר עירוב שימושים – Live work shop.

בבניה העירונית – סיום תכנית תמא 38 סימן 1 ( חיזוק מבנים ) ומעבר להריסה ובנייה בהתחדשות עירונית עם דגש על פינוי בינוי וטיפול בתשתיות העירוניות לרבות פתרונות כוללים של מבני ציבור, כבישים, חנייה וכו. במקומות בהם לא מתאפשר תמא 38 סימן 3 הריסה ובנייה. לצערי, עדיין לא תהיה התחדשות עירונית בפרירפייה שכה זקוקה לזה לאור אי כדאיות כלכלית

בתחום המסחר: כניסת אמזון לישראל תביא לשינוי נוסף בהרגלי הצריכה, כולל צמצום שטחי המסחר בקניונים, קריסה של חברות אופנה וריטייל נוספות , מעבר לקניות באון ליין, שיפור מערך הדואר וההפצה ללקוח. לכן תהיה התמקדות במסחר השכונתי וחזרה למסחר ברחוב על חשבון הקניונים שיאלצו להמציא את עצמם מחדש לצד הרשתות הוותיקות שתחויבנה בהתאמות נדרשות למכירה באון ליין ובשירות בינלאומי מתקדם.

ירידה בשכר הדירה של הרשתות בקניונים לאור היחלשות המסחר הקיים והתחזקות האון ליין, אפשרות הגנה של המדינה בהשוואת מעמ , מכסים וכו על סחורה מחול על חשבון סחורה מקומית שנפגעת.

בתחום המשרדים: ירידה בחברות שיתוף המשרדים, שצמחו בשנים האחרונות בקצב מדהים. יותר ויותר בניינים יאפשרו מגורים משרדים ומסחר באותו בניין. בנייה לגובה משמעותית יותר ויותר עד למגדלים של מאה קומות בישראל. המשך צמיחת הכלכלה יביא לצורך הולך וגדל במשרדים.

בתחום לוגיסטיקה : להערכתי, הקפיצה הגדולה ביותר הולכת להיות בשנים הקרובות בישראל על חשבון המסחר: יותר ויותר שטחי מרכזים לוגיסטיים יוקמו, לאור התרחבות האון ליין והצורך בשטחי אחסנה, שינוע ואספקה מתקדמים לדרישת החברות הבינלאומיות.

בתחום הנדלן בחול: המשך מגמת רכישה של נכסים בחול, כולל דירות, נכסים מניבים וכו על ידי ישראלים.  להערכתי היקף ההשקעה בחול על ידי ישראלים יגיע לפי 5 מהשנה החולפת כלומר צפי השקעות של עד 10 מילארד דולר בחול !!

תגובה אחת
  1. האינטרס שלו ברור. הוא מוכר דירות!!! ולכן הוא מעוניין שהערך שלהן יעלה! ומעוניין שאנשים יזדרזו לקנות ממנו כעת במחשבה שמחירים יעלו.
    אי אפשר להאמין למילה שאדם כזה מוציא מפיו. אולי להיפך אם הוא אומר כך אז יש סיבה לחשוב שלא כדאי לקנות עכשיו.

השארת תגובה