לפני ואחרי: השכונות של צפת

התוצאה כיום בסיור ראש העיר עם הצוות (1)
התוצאה כיום בסיור ראש העיר עם הצוות (1)

אם לא ביקרתם לאחורנה בשכונת רמז דוד בצפת- אתם חייבים לעשות את זה עכשיו. מספר חודשים לאחר שהצליח ראש עיריית צפת שוקי אוחנה לגייס תקציבים משמעותיים לקידום פרויקט שיקום שכונות וחיזוק מבנים, כעת כבר ניתן לראות את התוצאות בשטח.

הכל החל אי שם בתחילת הקדנציה של אוחנה כשאירח את שר השיכון דאז יואב גלנט עם בכירי משרדו ובכירי עמידר, אז הצליח אוחנה לקבל את האישור המיוחל לתקצוב של כ-30 מיליון שקלים לביצוע פרויקט נרחב ומשמעותי לטיפול מעמיק ומיידי בשכונות הישנות שבדרום העיר צפת. הפרויקט כלל טיפוח וחידוש של המבנים, פיתוח סביבתי וכן חיזוק מבנים כחלק מתוכנית ההערכות לתרחישי רעידות אדמה.

לאחר ביצוע בדיקות נרחבות של המשרדים הממשלתיים הוחלט כי הפרויקט יחל בשכונת רמז דוד שבדרום העיר צפת, לאור מצב תשתיתי רעוע וסכנה ממשית מפני אסון בתרחיש רעידת אדמה.

בימים האחרונים השלימו בעיריית צפת, משרד השיכון ועמידר את הטיפול בשורת הבניינים התחתונים, המבנים צופו בפורצלן וצבע חדש, בוצע פיתוח סביבתי, חיזוק מבנים והפיכת הבניינים המיושנים לחדישים ומרשימים במיוחד. ראש עיריית צפת שוקי אוחנה סייר בשטח יחד עם בני תמים מנהל תחום שיקום שכונות מחוז גליל ותומר חמל מנהל פרויקט שיקום שכונות והתרשם מאוד מהעבודות במקום.

בימים אלו מתבצעות העבודות לחיזוק שורת הבניינים שעל הכביש ומיד לאחר מכן יחל תהליך הפיתוח שלהם. במהלך הסיור החמיא ראש עיריית צפת שוקי אוחנה לצוותים על העבודה המהירה והתוצאה המרשימה ואף ביקש לבחון כבר כעת את הרחבת הפעילות וחידוש וחיזוק מבנים בצפת.

תושבי השכונה שהבחינו בסיור ניגשו לצוות ואמרו: "חיכינו הרבה שנים לרגע הזה, סוף סוף אנחנו חיים בשכונה יפה ונעימה- זו בשורה אמיתית ומשמעותית. תודה שדאגתם לנו לאיכות חיים". אגב, בימים אלו מקדם ראש העיר פרויקטים דומים גם בשכונות כנען לחידוש ופיתוח השכונות.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "שמחתי לראות את ההתחדשות שעוברת השכונה, זו בשורה גדולה לתושבי השכונות הוותיקות בפרט, ולעיר בכלל. באמצעות תכנית זו הצלחנו ונמשיך לשפר באופן משמעותי את איכות החיים של התושבים , נחזק את המבנים, נשפר את ההערכות לתרחיש של רעידת אדמה ונשדרג את חזות העיר. אני מודה למשרד השיכון, לעמידר ולשיקום שכונות על הסיוע ושיתוף הפעולה עם העיר צפת. יחד נמשיך לקדם פרויקטים משמעותיים לרווחת תושבי צפת".

השארת תגובה