"לא פחדתי, זה היה כמו סרט הוליוודי"

המפגש המרגש בין פרדי גרובר לצוותי מדא שהצילו את חייו - צילום דוברות מדא (2)
המפגש המרגש בין פרדי גרובר לצוותי מדא שהצילו את חייו - צילום דוברות מדא (2)

פרדי גרובר (72) מתל אביב, מי שהיה במשך עשרות שנים עיתונאי ברשות השידור, וכיום צלם חובב, נסע בחודש שעבר לצלם בכפר מראר. לפתע, בתוך הטבע והנופים הפסטורליים של הגליל התחתון, הוא החל, ממש משום מקום, להרגיש רע מאוד, וביקש מבת זוגו להזעיק את מד"א.

"היינו בנסיעה מנהלתית סמוך למראר, כשהוזעקנו להעניק טיפול רפואי לגבר שחש ברע", שחזר חובש רפואת חירום במד"א פהד עבד אל ולי, "כשהגענו אל פרדי, הוא היה בהכרה מלאה, חיוור ועם כאבים עזים בחזה. התחלנו לבצע בדיקות רפואיות, ותוך כדי הוא התמוטט ואיבד דופק ונשימה. מיד השכבתי אותו על הרצפה, התחלתי לבצע עיסויי לב, וכעבור שניות בודדות נתתי לו מכת חשמל ממכשיר הדפיברילטור. לא עברה דקה וליבו שב לפעום".

"לאחר מתן השוק וחזרתו לחיים, פרדי היה בהכרה מעורפלת, ומיד העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ והתחלנו בפינוי לבית החולים", סיפר פראמדיק מד"א נזיה סלייח, "במהלך הנסיעה פרדי איבד דופק ונשימה לא פחות משש פעמים. בכל פעם נתנו לו מכת חשמל, והוא חזר שוב ושוב לחיים. אני פראמדיק במד"א כמעט עשרים שנה, וזה אחד המקרים המורכבים שהיו לי. לא מובן מאליו שחולה שעובר דום לב שוב ושוב ומטופל במתן מכות חשמל, מגיע לבית החולים כשהוא בהכרה מלאה, ולא נזקק להרדמה או להנשמה".

לראשונה מאז המקרה, פגש פרדי בביתו את האנשים שהצילו את חייו. במפגש המרגש סיפר פרדי לחובשים והפראמדיקים של מד"א כי הבין שהמצב חמור, ובכל זאת לא פחד.

"הצוות של מד"א היה כל כך מקצועי, שידעתי באיזשהו מקום שהם יוציאו אותי מזה", שחזר פרדי, ידעתי שאני בדיוק בידיים של האנשים שאני צריך באותו רגע. כזאת מקצועיות, כזאת מסירות. אלה לא אנשים שסתם באו לעבודה, הם היו שם אלף אחוז בשבילי, בשביל להציל אותי. זה היה כמו סרט הוליוודי, אני לא מעכל שהייתי על סף המוות, קשה לתפוס דבר כזה. פעם הייתה סדרה מאוד פופולרית שנקראה 'המלאכיות של צ'ארלי', וקראתי שלאחרונה עשו סדרה חדשה עם אותו השם. חשבתי לעצמי שהפראמדיקים של מד"א הם ללא ספק המלאכים שלי".

השארת תגובה