בפעם השניה: ביתר עילית עם 'דגל היופי'

אחרי 18 שנות זכייה רצופות של ביתר עילית ב-5 כוכבי יופי, ו-23 שנה מאז זכתה לראשונה בתחרות כוכבי היופי – זוכה ביתר עילית שוב ב"דגל היופי" המוענק רק אחרי כמה שנות זכייה רצופות ב-5 כוכבי יופי

דגל היופי - ביתר עילית
דגל היופי - ביתר עילית

דגל היופי עם חמישה כוכבים: ביתר עילית שוב מובילה. בטקס חגיגי שנערך בהשתתפות מאות ראשי ערים ומועצות בישראל, הכריזה המועצה לישראל יפה על הזוכים בתחרות "קריה יפה ומקיימת בישראל" לשנת 2019, והודיעה לראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, על זכייתה של ביתר עילית גם השנה בציון המירבי – 5 כוכבי יופי.

השנה – זוכה ביתר עילית גם בתואר "דגל היופי" היוקרתי, אות הניתן על פיתוח ריאות ירוקות, רחובות וצירים מרכזיים, פיתוח מוסדות ציבור, תחזוקה כללית ועוד. את דגל היופי ניתן לקבל רק אחרי כמה שנות זכייה רצופות בחמישה כוכבי יופי, ואחרי עמידה בשורה קפדנית מאוד של דרישות במגוון תחומים.

ביתר הינה העיר החרדית היחידה בארץ שזוכה בפעם השנייה בתולדותיה באות דגל היופי. השנה מגיעה הזכייה אחרי 23 שנים מאז זכתה לראשונה בחמישה כוכבי יופי, כאשר ב-18 השנים האחרונות זכתה ביתר בחמשת הכוכבים ברציפות.

דירוג הכוכבים, וביתר שאת דגל היופי, ניתן לאחר בחינה ארוכה ומדוקדקת ע"י צוות שיפוט מיוחד, שבדק שורה ארוכה של  פרמטרים – החל מניקיון העיר, דרך מתקנים לרווחת הציבור, תחזוקת מבני ציבור, פארקים וריאות ירוקות, ולא פחות חשוב מכך – השקעת העירייה בפרסום הולם, המיועד לחנך את תושבי העיר וילדיה, לחשיבות השמירה על ניקיון העיר, חזותה, ואיכות הסביבה.

בנימוקיהם כתבו השופטים, כי "עיריית ביתר עילית מוכיחה פעם אחר פעם את מחויבותה להשקעה מסיבית בחזות העיר, בפיתוחה, בניקיונה, בחינוך תושביה לשמירה על העיר, ובעיקר בשאיפה להעניק לתושבי העיר סביבת מגורים מרהיבה ומשקעת במיוחד".

ראוי לציין, כי בביתר עילית קיימים למעלה מ-150 גינות ופארקים שונים המתוחזקים ע"י העירייה, רבים מהם נבנו או חודשו בשנה האחרונה, כולל פארק מיוחד נגיש לבעלי מוגבלויות. אלו, לצד כיכרות רבות עם יצירות אמנות והשקעה רצופה בעצים ופרחים – כולל נטיעות עונתיות, מעניקים יופי מיוחד לעיר.

לדברי רה"ע רובינשטיין, "עיר חרדית שמובילה פעם אחר פעם בטיפוח ובניקיון, זהו קידוש ה' אמיתי. ביתר היא בגדר תלמיד חכם, שאסור שיהיה רבב על בגדו. פעמים רבות מאשימים את הציבור החרדי בהזנחה, הזכייה מוכיחה שילדי הציבור החרדי מודעים  ליופי ולניקיון. התעודה הזו שייכת לתושבי העיר וילדיה".

רה"ע גם הודה לצוותי העירייה שעמלו בשנה האחרונה על אינספור פרויקטים, בהם מבצע שדרוג הרחובות, סלילת כבישים, כיכרות חדשות, תחנות אוטובוסים חדשות, ועוד ועוד. לחבר המועצה ומחזיק תיק שפ"ע יואל פרויליך, מנכ"ל העירייה בני שוורץ, מנהל המחלקה הטכנית מוטי זיידה וכן מנהל מחלקת שפ"ע יוסי יונה, "המסורים מסביב לשעון למען יופייה וטיפוחה של העיר היפה בהרי יהודה".

השארת תגובה