ראש בראש: סער מול בנימין נתניהו

עשרה ימים נותרו והמירוץ לראשות הליכוד הופך לראשונה מזה שנים רבות ל'התמודדות' • מול ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב גדעון סער והוא גורף קולות

גדעון סער בנימין נתניהו צילום בני דויטש
גדעון סער בנימין נתניהו צילום בני דויטש

הפריימריז בליכוד ייערכו בשבוע הבא ביום חמישי. שרי הליכוד ורוב חברי הכנסת של הרשימה אמרו כי יתנכו בראש הממשלה נתניהו.

עשרה ימים נותרו וראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ גדעון סער נאבקים על כל קול, כשכל אחד מהצדדים מרחיב את מעגל התומכים, הטונים גובהים ושפת בחירות מהדהדת מכל עבר.

אתמול הצטרפו שתי חבורת כנסת של הליכוד למחנה התומכים בגדעון סער ח"כ אתי עטיה, שמקורבת ליו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, וח"כ שרן השכל. ראש העיר ראשון לציון רז קינסטליך הודיע גם הוא כי יתמוך בסער.

ח"כ השכל ציינה בהודעתה כי בשבועות האחרונים הופעלו עליה "לחצים כבדים" ואיומים ב'חיסול פוליטי'. מצד שני, הוצעו הצעות שבנסיבות אחרות הייתי שמחה לקבל. כשם שלא נכנעתי ללחצים, כך גם לא התפתיתי לכיבודים".

ההערכה היא שחבר הכנסת חיים כץ, הנחשב לבעל השפעה רבה בקרב מתפקדי הליכוד, נוטה לתמוך ולסייע לגדעון סער, גם אם לא בגלוי. בסביבתו אמרו כי בהיותו יו"ר מרכז הליכוד, חש כץ י עליו להישאר 'ממלכתי' ולא להביע תמיכה פומבית באחד המתמודדים.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשר גלעד ארדן, שני גורמים בולטים ונחשבים בתנועת הליכוד, טרם הביעו תמיכה פומבית באיי מי מהמתמודדים.

גדעון סער ישיק את קמפיין הפריימריז שלו מחר באולם אירועים באור יהודה. בנוכחות תומכים ופעילים מרכזיים, כשהמטרה היא ליצור מפגן כוח שיעניק רוח גבית בימים שנותרו עד לפריימריז.

בכנס הדיאלוג האסטרטגי ישראל-אוסטרליה, תקף סער את נתניהו: "נתניהו כראש הממשלה נתן מחוות אינסופיות לאבו מאזן. הוא נתן את נאום בר אילן והקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון, אבל הפלסטינים מעולם לא ישבו בצורה רצינית למו"מ. הם לא רציניים בלסיים את הסכסוך".

נתניהו, מכתת רגליו מדי ערב לארועים וכנסים, אמש הופיע ביבנה, רחובות וראשון לציון.

השארת תגובה