העירייה אישרה, משרד הפנים מתנגד

אחרי שמועצת העיר אישרה את ההצעה למינויו של שי נתן למנכ"ל העירייה, משרד הפנים הודיע כי הוא אינו מאשר את המינוי • בעירייה, ככל הנראה, ינסו לערער על החלטה על מנת לקבל את אישור המשרד למינוי

אישור תקציב בעיריית אלעד
אישור תקציב בעיריית אלעד

חודש לאחר שמינויו אושר במועצת העיר, סמוך לחצות ליל של אור ליום שלישי השבוע, משרד הפנים הודיע כי אינו מאשר את מינוי שי נתן לתפקיד מנכ"ל עיריית אלעד, זאת לאחר מכתבים ו'התראה טרם נקיטת הליכים' שקיבל המשרד מגורמים שונים שטענו לבעייתיות במינוי זה.

כזכור, בערב יום כיפור האחרון הודיע מנכ"ל העירייה הקודם, זאב קשש על התפטרותו מהתפקיד וזאת בשל ההתרחשויות הפוליטיות שעברו על העיר במהלך השנה האחרונה. קשש עצמו, כאמור, הודיע על ההתפטרות, אך זו הגיע כפי הנראה לאחר שנדרש לכך.

בדרגים הגבוהים של 'דגל התורה' לא הסתירו את זעמם על צעד זה ובתגובה איים יו"ר המפלגה חבר הכנסת משה גפני, כי "אנחנו נזכור את זה ושידע ראש העיר שיש גם מחר". שבועיים וחצי לאחר מכן ב'דגל' חטפו 'סטירה' נוספת עם ההחלטה לקדם את מינויו של שי נתן לתפקיד המנכ"ל במקומו של קשש, בשל העובדה כי נתן היה זה שגרם לפסילת מועמדם לראשות העיר, יצחק פינדרוס, קודם הבחירות המוניציפאליות האחרונות בעיר.

נציין, כי גם בש"ס לא ששו לקדם מינוי זה, אך בשל המחויבות להסכמים הקואליציוניים תמכו במינוי. ב'דגל התורה' לעומת זאת תמכו בהצעה למינוי רק בוועדת האיתור אך בהצבעה במליאת המועצה נמנעו.

במהלך המליאה וקודם ההצבעה על מינוי המנכ"ל אדגיש יו"ר סיעת ש"ס, כי הצבעת סיעתו בעד המינוי מגיעה מכוח ההסכם הקואליציוני ולאחר התייעצות עם ראשי התנועה ועם נשיא המועצת מרן חכם שלום כהן. "לא אהבנו את ההחלטה, זה לא סוד", אמר בוטבול, "אבל זו משרת אמון של ראש העיר. כיבדנו הסכמים, אנחנו מקווים שגם הצד שני יכבד".

על אף שהמינוי אושר במועצת העיר, מי שלא ויתר והחליט להילחם נגד המינוי היה יו"ר סיעת ישי חבר המועצה ברק צברי. במכתב "התראה טרם נקיטת הליכים" ששלח לראש העיר ישראל פרוש, לשר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, ליועצים המשפטיים של משרד הפנים ועיריית אלעד ועוד, התריע עוה"ד יובל גרינשטיין בשם צברי על פגמים שנפלו במינוי מנכ"ל העירייה.

בין הטענות שהועלו: "ניסיון למחטף, למינוי פסול, שאינו עומד בהוראות הדין בשום צורה, לרבות הוראות פקודת העיריות"; המועמד לא עבר תקופת צינון של 18 חודש מאז חברותו במועצת העיר כמתחייב בחוק; 'וועדת המכרזים' פעלה שלא כמו פקודת העיריות; חשש כי המינוי מתבצע כאתנן פוליטי עבור פעולות אשר ביצע המועמד עבור ראש העיר, כמו הגשת העתירה נגד יצחק פינדרוס ועוד.

אל סיעת ישי של ברק צברי, אשר דרשה שלא לאשר את המינוי בעקבות הטענות שהועלו, הצטרפה התנועה לאיכות השלטון. במכתב שנשלח לשר הפנים אריה דרעי נכתב, כי "אל התנועה הגיעה פניה המלינה כי מר נתן אינו עומד בתנאי הסף הקבועים לתפקיד מנכ”ל עירייה, שנקבעו בתנאי הסף של משרד הפנים. כל אלו מעלים חשש כי אישור מינויו של מר נתן על ידי מועצת אלעד נתבצעה שלא בהתאם לדרישות החוק, ותוך פגיעה בהליכי מנהל תקינים וכפי שיפורט להלן". בהתאם לכך ביקשו אף הם התייחסות מהירה, "על מנת שנוכל לבחון את המשך טיפולנו בנושא, לרבות טיפול משפטי".

כאמור, לאחר פניות אלו, השבוע הודיעו במשרד הפנים כי המינוי אינו מאושר. כעת, בעירייה ינסו לערער על ההחלטה וצפויים לענות למשרד הפנים על הטענות שהובילו להחלטה, במטרה להכשיר את המינוי. יהיה מעניין לראות להיכן הדברים יתגלגלו, בפרט לאור העובדה כי ערעור שכזה צפוי להיתקל בהתנגדויות עקשניות מצד גורמים פוליטיים.

השארת תגובה