"חוסר אמון" – ב'דגל' זועמים על שס

מלחמת עולם פרצה בימים האחרונים לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני בין ש"ס לראש העיר עליזה בלוך, בתמורה לשליטה במועצה הדתית • ב'דגל' זועמים: "חוסר אימון מוחלט בראש העיר"

עיריית בית שמש
עיריית בית שמש

הרוחות במסדרונות העירייה סוערות בעקבות צירופה של סיעת ש"ס המקומית לקואליציה, שבתמורה היא תקבל שליטה מלאה על המועצה הדתית בבית שמש דבר אשר עורר את זעמם של אנשי הבית היהודי.

לאחר משא ומתן שנמשך חודשים ארוכים בין נציגי ש"ס מחד וראש עיריית בית שמש עליזה בלוך מאידך, הגיעו למתווה מוסכם על כניסת ש"ס לקואליציה בכפוף לחתימה על ההסכם הקואליציוני שהושג ביניהם.

בין הצדדים הוסכם כי ש"ס תקבל את התפקידים הבכירים: משנה לראש העיר, יו"ר ועדת המכרזים ושליטה על המועצה הדתית בבית שמש.

בעקבות הכעס במפלגה הליטאית, סיעת 'דגל התורה' בבית שמש נועדה עם יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, כדי לדון במשבר האמון שנוצר עם ראש העיר עליזה בלוך, בשל צירופה של סיעת ש"ס לקואליציה.

בישיבה השתתפו נציגי 'דגל התורה' בבית שמש – שמוליק גרינברג, ישראל סילברסטין, שלמה ברילנט, חיים זמורה ויוסי גולדהירש – נציג 'דגל' למועצה הדתית, לצד מנחם שפירא, מנהל המחלקה המוניציפאלית של 'דגל התורה'.

בהודעה מטעם 'דגל התורה' נאמר כי "ח"כ הרב גפני ביקש לשמוע את חברי סיעת דגל התורה בבית שמש אודות שיתוף הפעולה בשנה האחרונה עם ראש העיר. הנציגים טענו על קשיים בהתנהלות במהלך כל השנה האחרונה, דברים שהובטחו לדגל התורה בחלקם לא מומשו, הקצאות ביה"כ ושאר צרכי דגל התורה כמעט ולא זכו למענה בשנה האחרונה.

"בקהילות העיר הותיקה מצוקת מוסדות החינוך זועקת לשמים ובשנה האחרונה המצוקה החריפה עקב הגידול המשמעותי בשכונות ולמרות הבטחת ראש העיר לפתרון הדבר לא בא לידי ביטוי, הנציגים העלו שורת טענות רבות שהיוצא מהם הוא חוסר אימון מוחלט בראש העיר ופעם אחר פעם הבטחותיה אינם עומדים במבחן המציאות".

ח"כ גפני אמר כי "משבר האמון גורם לנו לשקול את צעדינו, הנציגים ייכנסו להתייעצות אצל מרנן ורבנן גדולי ישראל".

כאמור, גם בנציגות הדתית לאומית בעיר לא אהבו את ההסכם שנחתם ומטעמם נמסר כי "סיעת הבית היהודי רואה בחומרה רבה את החתימה על הסכם למסירת סמכויות המועצה הדתית לתנועת ש"ס".

לדבריהם, "הדבר מהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני עם סיעת הבית היהודי על כל המשתמע מכך אך חמור מכך – אנו רואים בכך בגידה בערכי הציונות הדתית בפרט ובגידה בציבור הדתי לאומי והכללי בכלל".

השארת תגובה