הכנסת למען בית שמש: להקים בית חולים

חבר הכנסת משה אבוטבול הקים בכנסת שדולה למען בית חולים בבית שמש, כשאליו הצטרפו 26 ח"כים נוספים • "כראש עיריית בית שמש הקצתי מתחם ענק בן כ-120 דונם ברמת בית שמש לצורך הקמת בית חולים"

הקמת שדולה 1
הקמת שדולה 1

רבות דובר על הצורך בהקמת בית חולים בגבולות העיר בית שמש. חבר הכנסת משה אבוטבול, שפעל רבות למען הנושא בהיותו ראש העיר, החליט לקחת זאת צעד אחד קדימה והקים בכנסת שדולה שתקדם את הקמת בית חולים, כשעל טופס הקמת השדולה חתמו 27 ח"כים מסיעות המשכן.

בדברי ההסבר שהגיש אבוטבול למזכירות הכנסת נכתב, "לאור גידולה ופיתוחה של העיר בית שמש, וכן הגידול המבורך של תושבי העיר שימנו בעוד כעשור כרבע מיליון תושבים. כיום ישנם כל שנה כ-5000 לידות, ובעיר כ-500 רופאים ואחיות, והוקצה שטח 120 דונם למטרה חשובה זו".

במהלך השנים, בעת כהונתו של אבוטבול בראשות העיר, הוא נועד עם פילנתרופים חשובים בעולם היהודי שהביעו נכונות להטות כתף למען הקמת בית חולים ומרכז רפואי בבית שמש, אך בכדי להוציא את המהלך מהכוח אל הפועל נצרכת החלטת ממשלה שתתמוך ברעיון זה ותפעל יחד עם משרד הבריאות לצורך הקמת בית החולים.

את השדולה, ששמה 'שדולת חברי הכנסת להקמת מרכז רפואי, בית חולים לעיר בית שמש', הקים אבוטבול יחד עם שני חברי כנסת נוספים מהעיר, קטי שטרית מהליכוד ועומר ינקלביץ מכחול לבן.

טופס הקמת השדולה המלא הוגש בשבוע שעבר למזכירות הכנסת וליו"ר יולי אדלשטיין, כשלשדולה הצטרפו, כאמור, 24 ח"כים נוספים מלבדם: ינון אזולאי, מיכאל מלכיאלי ויעקב מרגי מש"ס, משה גפני, אורי מקלב, ישראל אייכלר, יעקב אשר ויעקב טסלר מיהדות התורה, שלמה קרעי ומיקי זוהר מהליכוד, מתן כהנא ומרדכי יוגב מימינה, יזהר שי, יועז הנדל, חילי טרופר, מיכאל ביטון, גדי יברקן, מאיר כהן ומיקי לוי מכחול לבן, רויטל סויד ועמיר פרץ מהעבודה, יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי ועודד פורר מישראל ביתנו.

כעת, לאחר הקמת השדולה, מתכוון אבוטבול להרחיב את הפעילות ולערוך בכנסת כנס משותף של כל חברי השדולה, יחד עם ראש העיר עליזה בלוך, ראש מועצת מטה יהודה ניב ויזל ואישים נוספים מהאזור, בכדי לפעול יחדיו מול הממשלה החדשה שתוקם, בכדי להעביר הצעת מחליטים שתכיר בצורך להקים בית חולים בבית שמש.

לפני הגשת טפסי הקמת השדולה, נועד אבוטבול עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, והעניק לו עותק מהטפסים, ושמע ממנו כי אף הוא שותף לנחיצות של הקמת בית חולים בבית שמש, אשר מפתחת בצעדי ענק, כשאף אמר לאנשי לשכתו לעזור לנושא החשוב ולקדם אותו ככל שניתן.

ח"כ משה אבוטבול הודה לכל השותפים למלאכה ואמר, כי "בית שמש רושמת שיא בפיתוח העיר. תוך עשור העיר הכפילה את עצמה ובעשור הקרוב העיר תכפיל את עצמה שוב. זו עיר צעירה עם צרכים רבים. לצד בית שמש יש גם עוד למעלה מ-50 מושבים של מטה יהודה, כך שמדובר במטרופולין של ממש והגיע הזמן שבית שמש תקבל את ההכרה הממשלתית, ותביא לכך שלעיר בית שמש יהיה בית חולים עצמאי משלה".

"בתפקידי כראש עיריית בית שמש", הוסיף אבוטבול, "הייתי קשוב לקולות שעולים מהשטח, הציבור דרש את זה, לשם כך הקצאתי מתחם ענק בן כ-120 דונם ברמת בית שמש. עתה הגיע הזמן להקים במקום בית חולים אזורי עם כל המחלקות הנדרשות, בכוחות משותפים של כל סיעות הבית. אין כאן ימין ושמאל, כולם שותפים למען מטרה חשובה זו ובעז"ה צעד זה של הקמת השדולה בכנסת, יקדם את התוכניות החשובות למאות אלפי אזרחים".

 

בתגובה להקמת השדולה אמרה ראש העיר עליזה בלוך: "אני מברכת על הצטרפות הכנסת למאמצי עיריית בית שמש להקמת בית חולים ומרכז רפואי בעיר. הקמת שדולה למען הנושא הינו מהלך מבורך וחשוב אשר יכול לסייע רבות בקידום המהלך לטובת תושבי בית שמש. מזה שנים על גבי שנים קיים אבסורד בו מספר תושבים גדול אינו זוכה לשירותי רפואה סדירים ונדרשת הקמת מרכז רפואי בהקדם שבכוונתי לפעול להקים".

 

השארת תגובה