בליכוד זועמים: החרדים השתלטו על 'נוה שמיר'

נווה שמיר בית שמש
נווה שמיר בית שמש

בעקבות הסערה סביב צביונה העתידי של שכונת 'נווה שמיר' (רמה ה') בעיר, ביום שני השבוע התכנסה הועדה העליונה לתכנון ובנייה בעיר ובמסגרתה אושרו החלטות בניסיון לקבע את עתידה של השכונה ככזו המיועדת לציבור הכללי.

במהלך הישיבה שנוהלה על ידי יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה שמעון גולדברג, בה נדונו הפרויקטים האחרונים בשכונה וכן דברים הקשורים לרמה ד', נציגי הליכוד התנגדו להחלטה שלא לאשר בניית בניינים מעל 9 קומות מעל פני הקרקע, אך למרות זאת ההצעה אושררה שוב. נציגי 'הליכוד' נטשו את  הישיבה בעקבות היעדרותה של ראש העיר ובמקביל מספר תושבים עמדו בפתח בניין העירייה וניסו למחות.

מפרטים שהגיעו לידי 'השבוע בבית שמש' עולה, כי בשבועות האחרונים התקיימו ארבעה כנסי זוכים ובהם שיעור החרדים היה למעלה משמונים אחוז. את נתון זה היה ניתן לראות השבוע בכינוס שערכה חברת 'עץ השקד' לזוכי 'המחיר למשתכן' שבאו לבחור דירות מתוך מעט יותר מ-208 דירות שבונה החברה בסך הכל,  כאשר למעלה מ-80% מהמשתתפים היו חרדים.

בסיעת 'הליכוד' הגיבו לישיבת הועדה לתכנון ובנייה ומסרו, כי "ביום ב',  התקיימה ישיבת הועדה העליונה לתכנון ובניה ובמרכזה ערעורי סיעת הליכוד על תכניות פרויקטים בדיור לשכונת נוה שמיר. רה"ע, יו"ר הועדה, הייתה אמורה לנהל את הישיבה, ובחרה להיעדר ממנה".

"בהצבעה מפתיעה", הוסיפו בליכוד, "ביקש חבר המועצה ומחזיק התיק שמעון גולדברג לנהל במקומה את הישיבה. כאות מחאה ארבעת חברי סיעת הליכוד יצאנו מהועדה. אי אפשר לעבור לסדר היום על ההשתוללות של המפלגות החרדיות, מי שאמורים להיות השותפים הקואליציוניים, סביב מה שאמור להיות פרויקט הדגל של הציבור הציוני בעיר".

"זה לא סוד שמימוש התכנית היא הדבר העיקרי שהנהלת העיר צריכה להוביל. הציבור הציוני דורש שכונה גדולה המתאימה לצרכיו ולהתפתחות הטבעית של העיר. זו לא פריבילגיה, זה תנאי בסיסי. מופעלים עלינו לחצים כבדים מצד פעילי המפלגה לנטוש את הקואליציה אם צעד שכזה אינו יכול לבוא לידי מימוש דווקא היום. סיעת הליכוד תשקול כל צעד שידרש בכובד ראש ורק למטרת ורווחת תושבי העיר", חתמו בליכוד את הודעתם.

נזכיר, כי לפני כחודשיים הזוכים החרדים בשכונה הגישו התרעה לעתירה נגד העירייה והעומדת בראשה לבית המשפט, בטענה כי העירייה מוליכה שלל את הזוכים בהבטחות שווא, בניסיון ל'טרנספר אתני', זאת לאחר שלדבריהם בעירייה יצאו ב"מסע שקרי ורווי לחצים על הזוכים, תוך כדי התעלמות מוחלטת מהעובדה שרוב מוחלט של הזוכים הם מהמגזר החרדי".

לדברי אחד ממובילי המאבק אז: "העירייה מסתירה מהזוכים שההצרחה תזיק להם בפן הכלכלי ותגרום להם לעוד עיכוב למימוש הזכייה בין שלוש לארבע שנים שעלות השכירות לבד 3 שנים הללו הוא למעלה ממאה שלושים אלף שקל! ועל כך עותרים הזוכים לבית המשפט ומבקשים מבית המשפט להורות לאלתר לעיריית בית שמש להפסיק את מסע השקר הנבזי על גבי הזוכים שזכו כחוק וכדין ברמה ה'".

במכתב לשרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון, התריע עו"ד נתן רוזנבלט המייצג את הזוכים החרדים בשכונה, על 'טרנספר אתני', לכאורה, במימון ועידוד המשרד."ראש העיר יחד עם חברי המועצה החילוניים בעיר , פנו לתושבים החרדים שזכו בדירות כדין ברמה ה' בניסיון לשכנעם לעבור לרמה ד', במטרה לצמצם את האוכלוסייה החרדית בעיר", כתב רוזנבלט.

כזכור, לפני כארבעה חודשים פרסמה עיריית בית שמש הודעה ולפיה משרדי השיכון והמשפטים אישרו את בקשתם לאפשר ביצוע מודל העברת זכיות הגרלת 'מחיר למשתכן' בין שכונת נווה שמיר לרמה ד' ולהיפך. ההתנגדות לקיום מודל 'העברת הזכויות'  זכה לגיבוי מצד רבני העיר שחיזקו את הזוכים החרדים בהחלטתם. "זה חילול השם לבקש מהמשפחות היקרות לעזוב את מקומם אשר זכו בהם בדין, בגלל שהם יראים לדבר ד'", כתבו אז רבני העיר.

בהודעה שפרסמה השבוע ראש העיר עליזה בלוך, לאחר כינוס הוועדה, היא הצהירה כי 'הליך ההצרחה עבר בהצלחה גדולה'. לדבריה, בישיבת הוועדה "אושרו החלטות חשובות לגבי קביעתה של נווה שמיר כשכונה המיועדת לציבור הכללי. במסגרת הועדה אושרו בקשות יזמי נווה שמיר להגדלת אחוזי הבנייה, אישורים אלו מקדמים את השכונה כשכונה מותאמת לציבור הכללי". בלוך אף הוסיפה לטעון, כי "במסגרת תקדימית ובשיתוף משרד השיכון ומשרד המשפטים התרחש בספטמבר האחרון הליך הצרחה בו ניתן לזוכים חרדים במחיר למשתכן מרמה ה' להחליף את זכייתם לרמה ד' החרדית – הליך ההצרחה עבר בהצלחה גדולה".

בסיום דבריה התייחסה ראש העיר לטענות שנשמעו מקרב סיעת הליכוד ואמרה, כי "הקולות שנשמעים ביממה האחרונה צורמים לי מאוד ומשמעותם  – קידום אסטרטגיה של שבירת כלים, שתוצאתה בראש ובראשונה להחזיר למוקד את הדיון של יחסי חרדים וחילוניים. נושא שבמשך שנים רבות הזיק לדימוי של בית שמש והציב אותה באור שלילי. בית שמש היא עיר רב מגזרית שמשרתת את כלל המגזרים בציבור. כעת שהוסרו החסמים, חובת ההוכחה של הציבור הכללי לעקוב אחר הפרסומים, להתעניין וליישב את ביתם בנווה שמיר".

תגובה אחת
  1. מי שחשב מלכתחילה שנוה שמיר תהיה דתית/חילונית – פתי.

השארת תגובה