שדולת הנשים נגד החוגים: "הפרדה ואפליה"

בזמן שהרישום לחוגי הילדים בבת ים נמצא בעיצומו, דורשת שדולת הנשים להפסיקם מיידית • בין הטענות: הפרדה בין בנים לבנות, מחירים נמוכים, ו"הסללה" – בישול ומחול לבנות, ג'ודו ודרבוקה לבנים

ילדים בכיתה
ילדים בכיתה

שדולת הנשים בישראל דורשת מעיריית בת ים להפסיק את החוגים התורניים בשכונת רמת הנשיא, המיועדים לילדי העיר מהציבור הדתי. לטענתם, החוגים מפרים את החוקים, בשל ההפרדה בין בנים לבנות.

באחרונה נפתח רישום לחוגים התורניים, באמצעות רשת 'אל המעיין', עיריית בת ים ובסיוע של סיעת ש"ס המקומית. לתושבים מוצעים מגוון חוגים, בהפרדה לילדים ולילדות. מחירי החוגים מסובסדים והתכנים מפוקחים על ידי רבה של העיר, הגאון רבי אליהו בר שלום.

במכתב שהפנתה שדולת הנשים לראש העירייה צביקה ברוט, למשנה לראש העיר רפי ברנז וליועצת המשפטית העירונית, חנה כהן, נכתב כי: "אם לא די בקיומה הפסול והמנוגד לדין של ההפרדה עצמה, הרי שהחוגים יפעלו בניגוד לדין ותוך אפליה פסולה, כשהוא מסליל את הבנות והבנים כמו גם את הנשים והגברים, לחוגים שונים על פי מיטב הסטריאוטיפים המגדריים הארכאיים והמזיקים ביותר: כך למשל מוצעים לבנות חוגי 'מאסטר שף', אמנות ומחול, ואילו לבנים דרבוקה, ג'ודו והגנה עצמית".

עוד טוענת השדולה כי העובדה שהחוגים הנפרדים מוצעים בהוזלה משמעותית לעומת חוגים מקבילים של הציבור הכללי, הרי שזה מהווה תמריץ עבור משפחות לשלוח את ילדיהן להעדיף אותם. ההבדל במחירים עומד על כ-30 שקלים לחוג.

לאחר ששוטחות את הוראות החוק ופסיקות בתי המשפט דורשות מיכל גרא מרגליות וגלי זינגר, נציגות השדולה, "להפסיק לאלתר את כל ההסדרים המופלים …וכי תבטיחו כי כלל הנהנים משירותי הפעילויות המוצעות יוכלו לעשות זאת ללא הפרדה והדרה וללא תלות במינם או במגדרם".

השארת תגובה