ההצעה של רחמים מלול לליברמן

ראשי רשויות מהליכוד מכל רחבי הארץ, התכנסו השבוע סביב שולחן אחד עם יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן • הצעת רחמים מלול: יישמר הסטטוס קוו עם דד-ליין לחצי שנה שבמהלכה ינסו הצדדים לגשר על הפערים

רחמים מלול
רחמים מלול

בעוד כחודשיים וקצת, יצעדו אזרחי ישראל בסך זו הפעם השלישית במהלך השנה האחרונה לבחירות נוספות.

בימים האחרונים התרחש הקרב על התודעה בין מנהיגי המפלגות הגדולות 'כחול לבן' ו'הליכוד' בשאלה על כתפיו של מי תרבץ האחריות לבחירות נוספות ומיותרות ואת מי מבין אלו יענישו האזרחים בקלפי בהעדפת האינטרס האישי על פני "טובת אזרחי ישראל".

בליכוד פעלו בימים האחרונים במלוא המרץ בכל האפיקים והחזיתות בכדי להציג מצג של מאמץ מסביב לשעון כדי למנוע בחירות, כשהם יורים לכל החזיתות ומקיימים מגעים גם מול ליברמן במקביל.

ביום שני השבוע, התכנסו בפתח תקווה ראשי ערים המכהנים מטעם הליכוד, כאורחים של ראש העירייה רמי גרינברג. אורח הכבוד היה אביגדור ליברמן שלא הסתיר את התרגשותו לפגוש חברים מהעבר ולהעלות חוויות עמם, אלא שעד מהרה מצאו עצמם המשתתפים דנים בפיל שבחדר, שאלת ההליכה לבחירות והאם יש סיכוי להחזיר את ליברמן לימין.

הצעות ורעיונות שונות עלו בפורום המאולתר שהצד השווה שבין משתתפיו, היתה ההבנה כי הליכה לבחירות שלישיות הינה מיותרת ומזיקה, למדינת ישראל בכלל ולמפלגת השלטון בפרט.

בעוד שליברמן גלגל מכל המדרגות את ההצעות שעלו בחדר, הרי שמתווה אחד שהועלה על ידי מי מהמשתתפים צד את אוזנו והוא החל לקיים סביבה דיון מעשי. היתה זו הצעתו של ראש עיריית רחובות רחמים מלול, לשעבר ח"כ מטעם ש"ס, שהציע לליברמן להצטרף לממשלת ימין צרה, על בסיס הסטטוס קוו הקיים.

על פי ההצעה, במהלך הקדנציה הקרובה לא יעלו חקיקות חדשות בנושאי דת, ואלו הקיימות ימשיכו להיאכף, כאשר בחלון ההזדמנויות החדש שייווצר יקבעו הצדדים דד-ליין לקיומם של דיונים להלבנת הנושאים השנויים במחלוקת. אם בתוך חצי שנה לא יגיעו הצדדים להסכמות או אז תידרש שאלת ההליכה לבחירות פעם נוספת.

במקביל לראש העיר, חבר המועצה מתן דיל, הנחשב לאחד הצעירים המבטיחים בליכוד והוזמן אף הוא לאירוע המדובר, ניסה את כוחו מול ליברמן והצטרף למסע השכנועים האינטנסיבי, ככל הנראה ללא הצלחה יתירה. דיל סיפר לאחר הכנס, "ביקשתי לשכנע אותו להביט קדימה על טובתה של מדינת ישראל. הצגתי בפניו משוואה מעולם הספורט אותו הוא מחבב, בו כידוע לא נוטשים קבוצה גם ברגעי הפסד ואכזבה. גם במדבר פוליטי וגם בסערה פוליטית לא נוטשים, רק רק ככה בטווח הארוך אפשר להיות בצד של המנצחים. בקיצור, איווט, אנחנו קוראים לך ומבקשים שתחזור לקבוצה שאתה אוהד ואוהב".

בשולי הדברים נציין כי המתווה שהציע מלול כבר עלה בעבר על שולחן הדיונים, אך נשלל על הסף. מסתבר שלשאלת העיתוי משמעות לכשעצמה, שכן בזמנו, בשעה שנדון הרעיון המדובר, ההסתברות שמדינת ישראל תמצא את עצמה במערכת בחירות שלישית, הייתה נראית כתלושה מהמציאות. כעת כפי שאמרנו, החשש להצטייר בעיני הציבור כמי שבגללו הולכת מדינת ישראל לבחירות בפעם השלישית, אשמה שעלולה להיות מתורגמת בקלפי, מביאה את כל אחד מהצדדים לחשב מסלול מחדש ולבחון פעם נוספת גם אופציות שרק לפני שבועות אחדים נשללו על הסף.

השארת תגובה