היועה"מ: לפתוח בחקירת משטרה כנגד רות דוד

מסתבכת: היועץ המשפטי לממשלה קיים היום ישיבה עם הגורמים הרלוונטיים בסיומה החליט כי תיפתח חקירת משטרה כנגד פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד ■ בלשכתו מבהירים: "בשלב זה לא עלו ממצאים המבססים חשד להטיות בטיפול בתיקים"

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין
היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע הערב כי החליט לאמץ את המלצת פרקליט המדינה, המשנה ליועמ"ש (פלילי) וראש האגף לחקירות ולמודיעין ובהמשך לבדיקה הראשונית שנערכה, לעבור לחקירת משטרה לבירור החשדות כנגד פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד.

מוקדם יותר, בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, התקיימה ישיבה בנושא בדיקת הטענות שהועלו בעניין התנהלותה של עו"ד רות דוד בעת היותה פרקליטת מחוז תל אביב. בישיבה השתתפו פרקליט המדינה, שי ניצן, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, ראש האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב מני יצחקי, ראש להב 433, ניצב רוני ריטמן, וצוות הבדיקה המיוחד שמונה בלהב 433 לבדיקת הטענות.

בלשכת היועץ המשפטי אמרו כי המשטרה הציגה את ממצאי הבדיקה הראשוניים שהתקבלו בשבועות האחרונים, המניחים תשתית לחשד לביצוע עבירות פליליות. צויין כי בשלב זה לא עלו ממצאים המבססים חשד להטיות בטיפול בתיקים על ידי עו"ד רות דוד בעת מילוי תפקידה כפרקליטת מחוז. בתום הדיון כאמור, החליט היועץ המשפטי לממשלה לאמץ את המלצת פרקליט המדינה, המשנה ליועמ"ש וראש האגף לחקירות ולמודיעין ולפתוח בחקירת משטרה לבירור החשדות.

החשדות כנגדה לפי שעה הם הטיית משפטים בהם היו מעורבים לקוחותיו של עורך הדין רונאל פישר. על פי החשד, המשפטים הוטו בתמורה לקבלת שוחד בסך מאות אלפי שקלים. בפרשה מעורבים גם קציני משטרה בכירים שסייעו תמורת שוחד ללקוחותיו של פישר בחקירותיהם ובחלק מהמקרים אף נסגרו על ידיהם תיקים, כאמור, תמורת קבלת שוחד.

השארת תגובה