אחרי חודשיים עם מכונת לב – הוא יצא לשיקום

י' בשנות השלושים לחייו שנפצע אנושות בתאונת דרכים שבה נהרג הנוסע שהיה איתו חובר בסורוקה באופן נדיר למכונת לב ריאה (אקמו) במשך כחודשיים לאחרונה לאחר שיפור משמעותי במצבו הועבר לשיקום

סורוקה
סורוקה

באוגוסט האחרון הובהל לסורוקה , י', תושב בית שמש, מנהל בית ספר, בשנות ה- 30 לחייו ואב לשבעה ילדים, לאחר שנפצע אנושות בתאונת שרשרת שאירעה בסמוך לצומת שוקת. הוא היה בדרכו לסדנה במדבר יחד עם אילן רני – קואצ'ר ומאמן מנהלים שנהרג באותה התאונה.

י' חולץ מהרכב ופונה לחדר הטראומה בסורוקה במצב אנוש כשהוא סובל  מפגיעה רב מערכתית ופציעה קשה באזור בית החזה. בשל דימום מאסיבי בבית החזה, הוא הובהל לחדר ניתוח ונותח על ידי צוותים רפואיים מהמחלקה לכירורגית לב חזה.

בשל חבלות קשות בריאותיו פיתח אי ספיקה נשימתית קשה, הורדם, הונשם וחובר למכשיר אקמו – מכונת לב ריאה המעניקה טיפול תומך חיים ומיועדת למצבים של כשל קיצוני של מערכות הריאה , הלב או שניהם. מכשיר האקמו ממלא את תפקידם של הלב והריאות והטיפול בו מיועד רק למי שנמצא בסכנה חמורה לחיים.

השימוש באקמו לפצועי טראומה נדיר יחסית ואף מורכב עוד יותר ביחס למחלות אחרות הפוגעות בריאות ובלב.

הוא טופל במשך כשלושה חודשים על ידי צוות היחידה לטיפול נמרץ פנימי : פרופ' יניב אלמוג מנהל היחידה, ד"ר אורי גלנטה, ד"ר ליאור פוקס ורופאים נוספים ביחידה עם צוות הסיעוד בראשותה של אילנה פוחיס. תחת הטיפול השתפר מצבו, הוא חזר להכרה, החל לנשום בכוחות עצמו ואינו נזקק לתמיכה במערכות החיוניות. 

ד"ר אורי גלנטה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ פנימי בסורוקה: "הטיפול היה מורכב, מאתגר ונדיר יחסית. במשך זמן רב נמנעו מלחבר פצועי טראומה למכשיר האקמו שכן מטופלים אלו זקוקים לטיפול במדללי דם המגבירים את הסיכון לדימום, שהוא אחד הסיבוכים השכיחים בחולים אלו.  מה עוד שפצועי  טראומה נזקקים פעמים רבות לניתוחים חוזרים והניתוק מהמכשיר עשוי להיות בעייתי".

ד"ר גלנטה, מוסיף: "במהלך אשפוזו הארוך, נוצר קשר מיוחד עם המשפחה – הוריו אשתו וילדיו הקטנים. אני שמח על הזכות לטפל בפצוע כה מורכב ולראות בכל פעם מחדש את ההתקדמות שלו ואת תהליך הריפוי שלא היה ברור אם יקרה על אף המאמץ, האמונה והטיפול  המסור והצמוד והליווי הבלתי פוסק של כל הצוות ביחידה".

י' מודה בהתרגשות: " כשהתעוררתי, שמעתי מהורי על כל מה שעברתי, על הטיפול המסור ללא ליאות

שקיבלתי מהצוות. ואני מלא הודיה לקב"ה ששלח לי שליחים כל כך מיוחדים ".

י' מוסיף: " אין לי מילים כדי לתאר את המסירות הרבה שחווינו ביחידה לטיפול נמרץ פנימי.

הצוות המסור תחת עינו הפקוחה של פרופ' יניב אלמוג עם הליווי הצמוד של ד"ר אורי גלנטה שהיה שם בשבילינו מהדקה הראשונה ועד לשחרור עם הרבה הבנה ותמיכה רגשית,  במקביל למקצועיות רבה וכמובן לד"ר ליאור פוקס והצוות הסיעודי בניהולה של אילנה פוחיס, שלא חסכו מאתנו העזרה ותמיכה במשך 101 ימי שהותו בבית החולים. על כל זה אנחנו מודים לקב"ה על כל החסד שעשה אתנו על ידי שליחיו הנאמנים".

י' שוחרר לאחרונה והועבר לשיקום.

השארת תגובה