"תברך אותי" ביקש מרן שר התורה

אלפי יהודים, בהם הרחוקים ביותר קיבלו על עצמם מהפך רוחני בחייהם • מאות בני נוער הצטרפו לעולמה של תורה • בתום רגעים מרוממים פנה שר התורה לראש הארגון וביקש כי יברכו בברכת כהנים

כשברקע קולות ההסתה נגד לומדי התורה, עם פתיחת זמן חורף במבצע מיוחד של עשרות כנסי חיזוק ברחבי הארץ והעולם, נכנסו רבני הידברות למעונם של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין והציגו בפניהם את תוצאות המשדרים מהשנה שחלפה, שנערכו בהכוונתם של מרנן ורבנן לאורך השנה.

מהמטה הראשי של מעצמת הקירוב בבית 'הידברות' בפתח תקווה, יוצאים המשדרים המקרבים  מדי שנה רבבות יהודים מכל רחבי הארץ, בהם מאות משפחות שחייהם משתנים מקצה לקצה, גם כאלו שהיו הכי רחוק שניתן מכל קשר לתורה ומצוות.

בין המחלקות השונות, העוסקות בתחומים שונים בנושאי יהדות כמחלקת שו"ת, בה רבנים משיבים מדי יום לשאלות הרבות העולות בקרב המתחזקים, מחלקת טהרה המצרפת אלפי בתים (!) מדי שנה למהפכת הטהרה, ומחלקה נגד התבוללות הפועלת בחשאי במבצעים מיוחדים – בולטת המחלקה האחראית על המשדרים השונים והמיוחדים הנערכים מספר פעמים בשנה, לצד הפצת שיעורי התורה והיהדות 24 שעות ביממה, להם נחשפים מאות אלפי יהודים מדי חודש. משדרים אלו עוסקים בנקודות שיש לחזק ולפעול בעניינם על פי הוראת גדולי ישראל לרבני הידברות.

במהלך משדרים אלו, פונים אלפי יהודים למוקדי הידברות ומקבלים על עצמם קבלות טובות לחיזוק. אלפי הקבלות של השנה האחרונה הודפסו בספרים מיוחדים, 'ספרי הזכויות'.

במעמדים מיוחדים הגיעו רבני הידברות למרנן ורבנן, ואמרו "עשינו ככל אשר ציוונו" כשהם מגישים את ספרי הזכויות ובהם אלפי הקבלות, לגדולי ישראל שליט"א, שברכו את כל המתחזקים.

 למעמדים אלו הגיע ראש הארגון, הגאון רבי זמיר כהן ראש ישיבת 'היכל מאיר', יחד עם המנהל הרוחני של הידברות הגאון רבי ישעיהו וינד וחבר ועדת הרבנים הגאון רבי ירון אשכנזי. הרבנים העלו לדיון מספר שאלות סבוכות בענייני קירוב שהצטברו במהלך השבועות האחרונים, בהם נערכו כל יום מספר הרצאות וסמינרים בעשרות יישובים וערים בישראל, לצד סבב כינוסי ענק ברחבי העולם כולו.

על שולחנו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי נערמו לצד ספרי הלימוד, גם ספרי הזכויות, כאשר מרן עובר בעיון על חלק מן הקבלות ומתעניין בהתפעלות בדברים שיהודים רחוקים כל כך קיבלו על עצמם. בתום המעמד השיב מרן שר התורה על השאלות השונות וקבע את סדרי העדיפויות בדברים שיש לפעול לחיזוקם אצל אחינו הרחוקים.

במעונו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, שביקש לשמוע על גודל הפצת התורה של הארגון באופנים השונים בשנה האחרונה, הציג הגר"ז כהן גם את ההתמודדות הנוכחית של העוסקים בקירוב, והיא סחף אדיר של צעירים המבקשים להתקרב לעולמה של תורה ואף לעבור לישיבות קדושות כפי שלא היה בעשור האחרון בסדר גודל כזה, דבר המביא עמו שאלות רגישות ביותר. כמו כן נידונה שאלת הצורך של העוסקים בקירוב לתורה, לעסוק גם בהסברת עולם התורה הנתון תחת מתקפת הסתה חסרת תקדים בימים אלו.

אחר הרגעים המרוממים בהם מרן שר התורה ברך את ראשי 'הידברות' בהצלחה רבה בתוכניותיהם לשנה הקרובה, דממה עטפה את החדר עת עצר מרן שר התורה את הגר"ז כהן וביקשו בענווה לברכו ברכת כהנים. בחרדת קודש ציית הרב כהן לבקשתו של מרן שר התורה וברכו כשהוא מוסיף ומודה למרן על הזכות להיות שליחם של גדולי ישראל לזכות את הרבים ולקרב את העם שבשדות.

"הכח העצום שנתנו לנו מרנן ורבנן נראה בכל צעד וצעד", אומרים רבני הארגון, "וכבר בימים אלו, דווקא בזמן בו ההסתה מרימה ראש יותר מאי פעם, אנו משיבים מלחמה ואומרים 'כן ירבה' בהרחבת גבולות התורה והפצת אור האמונה".

השארת תגובה