15 רופאים ופראמדיקים מרחבי העולם מצטרפים ליחידת החירום הבינלאומית של מד"א

15 רופאים ופראמדיקים מרחבי העולם מצטרפים ליחידת החירום הבינלאומית של מדא - צילום דוברות מדא (3)
15 רופאים ופראמדיקים מרחבי העולם מצטרפים ליחידת החירום הבינלאומית של מדא - צילום דוברות מדא (3)

שני רופאים מארה"ב, שלוש רופאות ושלוש פראמדיקיות מאיטליה, פראמדיקית מברזיל, פראמדיק מפולין, רופאה ושני פראמדיקים משוודיה, רופא מגרמניה ופראמדיק מאוסטרליה – אלו המצטרפים החדשים ליחידת החירום הבינלאומית של מגן דוד אדום. הם הגיעו לישראל בתחילת השבוע, על מנת לעבור הכשרה במד"א, בסופה יצטרפו באופן רשמי ליחידה.

הרופאים והפראמדיקים עוברים חמישה ימים של הכשרה אינטנסיבית. בין היתר, הם משתתפים בתרגיל אירוע רב נפגעים, מבקרים בחיל הרפואה של צה"ל ולומדים בהרצאות ובהכשרות בתחומים שונים. בנוסף, מתנדבים חמישה עשר אנשי הרפואה מרחבי העולם באמבולנסים ובניידות טיפול נמרץ של מד"א.

היחידה הבינלאומית של מד"א הוקמה בשנת 2007, וכיום חברים בה מאות רופאים ופראמדיקים ממדינות שונות ברחבי העולם, אשר הגיעו לישראל על מנת לעבור הכשרה במגן דוד אדום, כך שבזמן חירום יוכלו לשוב לארץ ולסייע לכוחות מד"א.

"הסמינר של מד"א הוא מצוין, מעורר השראה, מלמד ומהווה עבורי חוויה נפלאה", אמר אחד הרופאים המצטרפים ליחידה הבינלאומית של מד"א ד"ר מיכאל בלאק מארה"ב, "אני מודה למגן דוד אדום על הלימוד ועל שיתוף המידע".

"היחידה הבינלאומית של מגן דוד אדום היא אחד ממיזמי הדגל שלנו לקירוב רופאים ופראמדיקים מכל העולם לעשייה של ארגון ההצלה הלאומי של ישראל", אמרה אחראית הפרויקט במד"א ויקי אנג'ל, "שבעת הרופאים ושמונת הפראמדיקים מארבע יבשות שונות הגיעו ארצה על מנת ללמוד מאתנו. אנו שמחים על כך ומודים להם על הרצון הטוב לסייע לארגון מגן דוד אדום ולמדינת ישראל".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "זו גאווה גדולה וזכות עבורנו שרופאים בכירים, בהם מנתחים, מומחים ברפואה דחופה, פסיכיאטרים, רופאי משפחה ורופאים מרדימים, מגיעים בהתנדבות מרחבי העולם למדינת ישראל, ועוברים הכשרה במגן דוד אדום. החשיבות בכך גדולה במיוחד, משום שבעת חירום הם יוכלו לשוב ארצה, ולסייע לכוחות מד"א בהענקת טיפול רפואי בשטח".

השארת תגובה