חדש ברכבת ישראל: רכבת ללא 'קטר'

קרון רכבת
קרון רכבת

לצד ההתקדמות המשמעותית בהאצת פרויקט החישמול אל תחנות ת"א השלום וסבידור, וכן אל התוואי הצפוני מתחנות אלה, נרשמה בימים האחרונים היסטוריה נוספת בפרויקט, עם ביצועה של נסיעת מבחן ראשונה של הרכבות החשמליות החדשות של רכבת ישראל, במפעל סימנס שבקרפלד (Krefeld), גרמניה.

הקרונועים החשמליים (קרונות בהנעה עצמית ללא קטר) החדשים אשר יהוו תוספת של 37 אחוזים למצבת הקרונות של הרכבת, ויוסיפו 1,700 מקומות ישיבה. כל רכבת תורכב

מ-4 עד 14 קרונות בהנעה עצמית חשמלית, ללא צורך בקטר.

הקרונועים החדשים יפעלו בקו המהיר לירושלים, וכן בקווים הנוספים שיעברו הסבה לחשמל בעתיד הקרוב. הם יתווספו לצי הרכבות החשמליות שכולל גם את הקטרים החשמליים החדשים והקרונות הדו-קומתיים המוכרים אשר הוסבו לחישמול על ידי רכבת ישראל.

לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת. בין היתר, משולבת בהם מערכת אוטומטית המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.

הקרונועים החשמליים הראשונים צפויים להגיע לישראל בסוף שנת 2020, ולאחר מספר חודשים של בדיקות וניסויים, צפויים להיכנס לשירות במהלך שנת 2021.

2 תגובות
  1. 4, ארבעה נוסעים בתא, פנים מול פנים. מביך.

  2. ״רכבת ללא קטר״ זה לא דבר חדש. מערכי קרונועי דיזל (IC3) תוצרת דנמרק מופעלים בידי הרכבת כבר מעל ל-25 שנה. מלפני זה עוד בשנות החמישים והשישים היו קרונועים ברכבת.

השארת תגובה