עליזה בלוך מסכימה עם ועד התושבים

בפגישה בין הצדדים שנערכה בלשכתה, הביעה ראש העיר עליזה בלוך הסכמה עם רשימת הדרישות של ועד הפעולה • "נעשה הכל ככדי שהעיר בית שמש תקבל את המענה התחבורתי המגיע לה"

עיריית בית שמש
עיריית בית שמש

מצוקת התחבורה בבית שמש: ועד הפעולה שהוקם ע"י תושבי העיר ממשיך במאמציו לרתום עוד ועוד פוליטיקאים וקובעי מדיניות למאבק, במטרה לשים סוף לקטסטרופה התחבורתית בעיר.

השבוע נפגשו חברי הועד עם ראש העיר, עליזה בלוך, ופרשו בפניה את תמונת המצב הקשה בכל הקשור לתחבורה הציבורית בבית שמש. לאחר מכן הציגו חברי הועד את הדרישות המיידיות שלהם לפתרון המצב.

ראש העיר הודתה לנציגי הועד על הצגת הדברים, והביעה את ההערכתה לפעולות הננקטות על ידי הועד כמו גם לעובדה שהוא מכיל נציגים מהשכונות השונות ופועל ע"מ לייצג את הצרכים של כלל נוסעי התח"צ בעיר, ללא קשר להשתייכותם המגזרית.

ראש העיר ציינה כי חרף העבודה שבמשרד התחבורה מביעים רצון לפתרון המצב, הרי שהתגבורים והתוספות שהעניקו לעיר עד כה – רחוקים מאוד ממתן מענה לצרכים המלאים של העיר.

בוועד מציינים ומדגישים כי תוספות השירות שמשרד התחבורה מתכנן, לא מטפל בבעיות היסוד הקשות של העיר (לדוג' קווי ירושלים בית שמש).

אנשי לשכתה של ראש העיר הביעו את הערכתם לפעולות בהן נקט הועד עד כה, תוך שהם מביעים את התפעלותם מקו המידע הקולי ש"יסייע לתת תמונת מצב מדויקת בזמן אמת באשר לתחבורה הציבורית בעיר".

כזכור, ועד הפעולה פרסם בשבוע שעבר  מסמך ובו  הדרישות הבסיסיות שבלעדיהן לא תיתכן תחבורה ציבורית ראויה. על פי מסמך זה, יש להכפיל את מספר הנסיעות העירונית והבינעירוניות, להרחיב את שעות פעילות קווי האוטובוס כך שיפעלו מהשעה 5.00 בבוקר ועד לשעה 01:00 בלילה, הוספת תחנות להעלאת והורדת נוסעים בשכונות רמת אברהם, משקפיים, רמת בית שמש ג’ 2, תגבור משמעותי בשכונות חפציבה, הקריה החרדית ויפה נוף הסובלות מהזנחה של שנים, השוואת מחירי התחבורה הציבורית לאלו הנוהגים בקווים דומים בירושלים. בנוסף, דורשים חברי הוועד שלא יקודם מכרז להפעלת תחבורה ציבורית בעיר בלא שתינתן לתושבים האפשרות להגיב על המסלולים, התחנות, התדירות ושעות הפעילות.

בועד הפעולה מבטיחים להמשיך לפעול בכל הערוצים והמישורים כדי לשים סוף לחרפת התח"צ בעיר. בימים הקרובים צפויים לעלות קמפיינים שונים בענין, לצד פגישות עם שורה של פוליטיקאים – מהדרג המוניציפלי והארצי – בראשם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ, זאת במטרה להציף עוד יותר את הנושא וליצור את התנאים לשינוי המצב בהקדם.

תגובה אחת
  1. ראש עיר פופליסטית
    רוכבת על יוזמת התושבים, הבעיה לא נולדה היום איפה היא הייתה עד היום. עכשיו שמיהו עושה היא "מסכימה". אח"כ היא עוד תיקח את הקרדיט לעצמה

השארת תגובה