15 צעירים חרדים ביבניאל הצטרפו למד"א

טקס סיום קורס מתנדבי נוער של מדא ביבניאל - צילום דוברות מדא
טקס סיום קורס מתנדבי נוער של מדא ביבניאל - צילום דוברות מדא

קורס מתנדבי נוער ראשון מסוגו הסתיים לאחרונה בתחנת מד"א ביבניאל. חמישה עשר בני נוער בגילאי 15-16 מיבניאל, כולם בני המגזר החרדי, הקדישו מזמנם והשתתפו בקורס של מגן דוד אדום, במסגרתו הם הוכשרו להגשת עזרה ראשונה ונחשפו לתכנים חינוכיים והומניטריים.

חמישה עשר מתנדבי הנוער סיימו בהצלחה את הקורס, הצטרפו למערך מגישי העזרה הראשונה של מד"א במרחב ירדן, וכבר פועלים באמבולנסים וככונני תגובה מידית.

הקורס הוא נקודת ציון בתהליך שיתוף בני ובנות המגזר החרדי בארגון ההצלה הלאומי של ישראל. במגן דוד אדום פועלים בשיתוף פעולה מלא עם הישיבות שבהן לומדים חניכי הקורס, אשר תומכות בהתנדבות.

אחד מבוגרי הקורס הוא אליעזר שלמה יהושוע, בן 16, תושב יבניאל. "מגיל קטן החלום שלי היה להתנדב במגן דוד אדום", סיפר אליעזר, "חששתי לעבור קורס מתנדבי נוער רגיל, וכל כך שמחתי כשנפתח הקורס לבני המגזר החרדי ביבניאל. להעניק טיפול רפואי לאנשים חולים ופצועים ולהציל חיים זו זכות גדולה, ואני מאושר לעשות את זה. אני מקווה בעזרת השם להגיע להיות חובש ונהג אמבולנס כשאגיע לגיל 18, ולזכות לסייע לכמה שיותר אנשים. אני מודה לצוות המדריכים ולאחראי המתנדבים, שתמכו בי ובשאר חניכי הקורס, והלכו איתנו יד ביד בכל התהליך".

"תחילתו של תהליך שילוב מתנדבים מהמגזר החרדי ביבניאל החל לפני שנים, עם קבלת תמיכתו של האדמו"ר הרב אליעזר שלמה שיק ז"ל, מנהיגם של חסידי ברסלב, שהכיר בחשיבות הצלת החיים במסגרת ארגון ההצלה הלאומי של ישראל מגן דוד אדום", סיפר יו"ר ארגון הצלה יבניאל ומנהל תחנת מד"א בעיר, אבי בן חמו, "עם סיום הקורס בהצלחה ותחילת התנדבותם של בני הנוער מיבניאל, אנו מציינים נקודת שיא בשילוב המגזר החרדי במגן דוד אדום. אני מברך על כך ומאחל הצלחה רבה לבוגרי הקורס".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מגן דוד אדום, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, פותח את שעריו בפני כל אזרח במדינת ישראל שמעוניין לתרום ולפעול למען הצלת חיי אדם. אנו פועלים רבות על מנת לאפשר לכל חבר קהילה, מגזר או דת, להצטרף למגן דוד אדום ולסייע בקיצור זמני ההגעה למטופלים באזור מגוריו, כשמעל הכל עומד כמובן ערך הצלת חיי אדם".

השארת תגובה