בירת העיצוב החדשה שוברת שיא

תוך שבעה חודשים מתחילת שיווק פרויקט מתחם 'דיזיין סיטי ', נרשמת תפוסה של 50% מהחברות הגדולות במשק שמבטיחות את מקומן בבירת העיצוב • כל עולם העיצוב במתחם אחד

דיזיין סנטר ירושלים
דיזיין סנטר ירושלים

על רקע תנופת הבנייה בירושלים וסביבתה, וגידול האוכלוסייה הצפוי, וככל ששכונות ירושלמיות הוסבו לשכונות מגורים, ונרשם חוסר בולט בשטחי מסחר, היה נדמה כי ירושלים מאבדת מערכה כעיר מסחר. מי שבאה והופכת את הקערה על פיה, ומשנה את כל כללי  המפה, היא בירת העיצוב החדשה של ישראל – מתחם 'דיזיין סיטי ' שמהווה בשורה של ממש לתושבי אזור ירושלים בפרט, ולתושבי כל רחבי הארץ בכלל.

רק שבעה חודשים חלפו מאז החל שיווק מתחם 'דייזין סיטי ', ועולם העיצוב כמרקחה. המתחם שעתיד להיות בירת העיצוב של ישראל, יפתח את שעריו באופן רשמי רק בתחילת שנת 2021, וכבר כעת הביקוש בשיאו. כ-32 אלף מ"ר כבר הושכרו, כשלמעלה מ-100 מותגים הבטיחו ב'דיזיין סיטי ' את מקומם וישיקו בו חנויות קונספט ייחודיות. ברשימה רשתות בינלאומיות ומקומיות, דוגמת דלתות פנדור, ד"ר גב, ניקולטי, נטוצי, הולנדיה, דולצ'ה דיבאני, שבירו, בר עמי תאורה, MIELE ,MODY ,CONSTRAST ובר עמי קרמיקה – שחלקן מגיעות לראשונה לאזור ירושלים ואחרות החליטו לעזוב את מתחמי התעשייה הוותיקים בבירה לטובת המתחם החדש.

"מאז שהתחלנו את הליך השיווק, לפני כשבעה חודשים, הביקוש למתחם שיאגד לראשונה את כל תחום עיצוב הבית תחת קורת גג, פשוט אדיר", אומרת פנינה רווח,מנכלי"ת  'קס גרופ', החברה היזמית 'דיזיין סיטי '.  "כל מי שקשור לתחום עיצוב הבית מבין שהוא חייב להיות חלק מבירת העיצוב, והדבר בא לידי ביטוי בקצב הגבוה של המותגים שמגיעים לכאן ובכמות השטחים המושכרת. כאשר המתחם ייפתח לקהל הרחב יהיו כאן לא פחות מ-250 מותגים ורשתות". לפי הערכת גורמים מקצועיים, כ-5 מיליון איש צפויים לבקר במתחם בשנה.

בירת העיצוב בעיצומה של הבניה, והיא מוערכת בהשקעה בשווי של למעלה מחצי מיליארד שקלים. שטח המגרש שעליו נבנה 'דיזיין סיטי ירושלים' הוא 53 דונם, כששטחו הבנוי של הפרויקט הוא 90 אלף מ"ר, מהם 50 אלף מ"ר שטחי מסחר, 5,000 מ"ר שטחי הסעדה ו-40 אלף מ"ר חניון ובו 1,400 מקומות חניה.

המתחם הסופי יחולק לשלושה אזורים עיקריים:

  • האזור המרכזי יתמקד בעיצוב הבית עם שורה ארוכה של חנויות כלי מטבח, ריהוט, דלתות, קרמיקה, טקסטיל, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה.
  • האזור השני יעמוד בסימן בתי מסעדות גורמה בניהולם של שפים מובילים ויציע גם מגוון בתי קפה. הפיאצה – שטח ההסעדה המקורה – תהיה העתק מדויק של מלון ונציה המפורסם בלאס וגאס, עם אטרקציות כגון גונדולות מעץ השטות באגמון מלאכותי ושמים מדומים המעניקים תחושת אור יום בכל שעות היממה.

האזור השלישי במתחם ירכז משרדי אדריכלים, טרקלינים וחללי עבודה משותפים למעצבים כולל מכון העתקות ומשרדי הדמיות לצד מתחמים לכנסים ואירועים. אלו שעוקבים בתהייה אחר דרכי התחבורה, יופתעו לגלות כי פרויקט התחבורה הגדול של צפון ירושלים,  בעיצומו. הוא צפוי להסתיים בשנת 2023 ובמסגרתו מנגישים במהירות רבה יותר את גישה למישור אדומים. המשמעות מבחינת בעלי העסקים, העובדים והמבקרים ב'דיזיין סיטי ', היא קיצור משך הנסיעה מהמתחם לקצה הדרומי של הבירה לכ-15 דקות בלבד, בדרך חלקה לירושלים ולתל אביב ללא אף רמזור. לפרויקט שותפים משרד התחבורה והעירייה המקומית, ועלותו נאמדת בכמיליארד שקל. ב'דיזיין סיטי ' מבהירים כי בנוסף לנגישות תחבורתית וחניה למכביר לבעלי רכבים, דואג המתחם לייצר פתרונות יעילים גם למתניידים באמצעות התחבורה ציבורית. בדומה למתחמים המובילים בחו"ל, תעמיד 'דיזיין סיטי' מערך שאטלים קבוע, שינוע בין צירים מרכזיים ויספק למבקרים שירותי הסעה זמינים הלוך ושוב.

השארת תגובה