מאות מבקרים בתערוכה של 'שמעיה'

במסגרת אירועי ‘שבוע מודעות השמיעה’ של ארגון 'שמעיה' ביקרו מאות בני משפחה של כבדי שמיעה וחרשים בתערוכה ייחודית שיצרו אנשי המקצוע של הארגון בשיתוף החניכים • ח"כ אופיר כץ: "אתם עושים עבודת קודש"

שבוע המודעות בשמעיה
שבוע המודעות בשמעיה

השבוע קיים ארגון 'שמעיה' את שבוע המודעות לשמיעה. במרכז אירועי השבוע הוצגה תערוכה אומנותית, חווייתית ואינטראקטיבית לכל המשפחה, שהעבירה והמחישה את חווית כבדי השמיעה מגילוי הלקות, השיקום השמיעתי והאתגרים השונים בשילוב בקהילה.

התערוכה יועדה למשפחות בהן  אחד מבני הבית מאופיין עם לקות בשמיעה. בתערוכה חוו ההורים ובני המשפחה באופן מוחשי את הקושי, ההתמודדות וההישגים של בן משפחתם.

הביקור בתערוכה חולק ל 8 תחנות שונות, כאשר כל תחנה הונחתה ע”י מנחה מקצועית ועסקה בנושא ספציפי, כך שכל התחנות יחד הרכיבו את מסלול שיקום השמיעה והשלכות הלקות. מסלול התחנות: סרטון פתיחה על הבשורה פורצת הדרך של שמעיה (בו הוצגו פעילויות ילדי מעונות, גנים, ומועדוניות של שמעיה), מיצגים אומנותיים וסרטון מקצועי על מבנה האוזן, מכון שמיעה שבו “התנסו” בני המשפחה בחוויה, חשיפה אינטראקטיבית לפלט האודיוגרמה, היכרות עם עזרי השמיעה השונים, התנסות בשימוש במערכת  F.M. המסייעת בסיטואציות המאתגרות שמיעתית, והמחשה של האתגרים היומיומיים המלווים ילד עם לקות בשמיעה. הביקור הסתיים בחדר משפחה בו נערך חידון טריוויה פעיל באמצעות צמילדים, קבלת תמונת מגנט משפחתית למזכרת מהביקור ועיתון מקצועי שיצא במיוחד לכבוד התערוכה.

מאות בני המשפחות של חניכי הארגון, ולא רק, ביקרו בתערוכה ויצאו מוקסמים ונפעמים. "התערוכה הזאת פתחה לנו את העיניים. ביומיום אנחנו מתמקדים במישור הטכני של סיוע לבן המשפחה כבד שמיעה, עכשיו לראשונה הבנתי באמת מה הוא מרגיש ואיך אני יכול לסייע לו", סיפר אחד המבקרים.

מספר מבקרים אף הביעו אכזבה מהעובדה שהתערוכה היא זמנית בלבד. "תערוכה כזאת צריכה להישאר באופן קבוע ולשמש ככלי מדהים להעלאת מודעות האוכלוסייה כולה לצרכים של כבדי השמיעה והחרשים", אמרו.

במהלך השבוע ביקרו במקום בעלי תפקידים ואנשי מקצוע מתחום שיקום השמיעה, הרשויות המקומיות, מערכת הבריאות, מערכת החינוך והחינוך המיוחד. בין היתר, נכחו נציגויות לשכות רווחה מהערים השונות העובדים בשיתוף פעולה עם שמעיה, ביניהם הגב' סיגל לוי- מנהלת המחלקה לאנשים עם מוגבלויות בעיריית בני ברק, גילה טאושטיין- מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעיריית רמת גן, שהגיעה יחד עם ורד שאמה הכהן- אשתו של ראש עיריית רמת גן.

כמו כן הגיעה נציגות מכובדת מטעם משרד החינוך, נציגת קרנות הביטוח הלאומי הגב' דבורה חיה יוסף ששותפה בפרויקט העומד מאחורי התערוכה "קולות שלובים"- תכנית לכשירות חברתית ולסנגור עצמי, ומלווה אותו במסירות. פרופ' מינקה הלדסהיימר ונציגות מהמחלקה האודיולוגית בתל השומר- שעובדת בשיתוף פעולה מלא עם 'שמעיה'.

בנוסף הגיעו סטודנטיות לעבודה סוציאלית ולחוג בהפרעות בתקשורת ותלמידות סמינרים שדרך התערוכה למדו להכיר לעומק את אוכלוסיית כבדי השמיעה וההתמודדותם.

במקום ביקר גם ח"כ אופיר כץ מהליכוד שהביע את התרשמותו העמוקה מהעשייה פורצת הדרך של ארגון שמעיה: "מעבר לטיפול הבריאותי הם נותנים מעטפת שלמה, ביטחון והרגשה שהילד לא חריג, וזה מרכיב לא פחות חשוב מאיזו עוצמה הוא שומע, באתי מעפולה ולקחתי על עצמי לתקן את צמצום הפערים בין הפריפריה, ובנושא הזה אני אשמח לשתף פעולה עם שמעיה, לבדוק איך ניתן לפתוח עוד מקומות כאלה ולהרחיב את הפעילות שלכם על מנת שאנשים נוספים ייהנו מהשירות שלהם.הדלת שלי תמיד תהיה פתוחה בשבילכם! תמשיכו בעבודת הקודש", סיכם הח"כ.

מנכ"ל ארגון שמעיה, הרב שמעון לוי, סיכם בסיפוק את השבוע והתערוכה: “הרבה שנים היה נושא לקות השמיעה נושא רגיש, לא מדובר וגם לא מודע, או שההתייחסות אליו הייתה חלקית והתמקדה בתחומי השיקום השמיעתי בלבד. הודות לצוות הרב מקצועי והמערכתי בשמעיה ובסיוע קרנות הביטוח הלאומי, משרד החינוך ומשרד הרווחה, נהגתה תכנית “קולות שלובים”- כלים לכשירות חברתית וסנגור עצמי, המותאמת במיוחד לילדים עם לקות בשמיעה. התכנית המשלבת מענה מקצועי ומקיף להורים, לילדים ולצוותים החינוכיים הביאה אותנו למקום חדש ובו הילדים הופכים להיות שגרירים וסנגורים לעצמם, ועם התמיכה המערכתית מגיעים להישגים אישיים והתפתחותיים מדהימים!”

“אני מודה לכל הצוות שהיה שותף בהקמת התערוכה- ישר כוחכם! למשפחות היקרות שנותנות בנו אמון, לחניכינו היקרים בכל טווח הגילאים שבכל שנה שעוברת מוכיחים כי ‘שמעיה’ זו רק הדחיפה להצלחה בלתי מוגבלת בחברה הרגילה”.

תגובה אחת
  1. ורק איפה התערוכה לא רשמתם

השארת תגובה