"העזתי לומר שלנתניהו עומדת חזקת החפות"

יו"ר לשכת עורכי הדין קורא להפסיק את המתקפות על ראשי מערכת אכיפת החוק ומביע חשש שהשיח האלים יוביל לפגיעה קשה בבכירי המערכת

עו"ד אבי חימי
עו"ד אבי חימי

יושב-ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, שנשא דברים בכנס "שלטון החוק – שעת מבחן" ביקר את המתקפות על בכירי מערכת שלטון החוק והביע חשש מפני פגיעה באחד מהם. בנוסף התייחס לכך שבכירים בלשכה מתחו ביקורת על דבריו כי גם לראש הממשלה מגיעה חזקת החפות.

"אנו מדינה למודת קרבות ומוקפת אויבים – לצערי, לאחרונה, חלקים בציבור מצרפים לרשימת אויביה של המדינה גם את אנשי מערכת המשפט בישראל. זוהי טעות מרה וחמורה ביותר שלא תעלה על הדעת". עו"ד חימי הבהיר, "אנחנו כאן כדי לומר באופן ברור: מערכת אכיפת החוק איננה אויב, אנחנו לא נאפשר את רמיסת מעמדה של מערכת אכיפת החוק ובתי המשפט, לא נאפשר הסתה נגד שומרי הסף, אסור לנו להתבונן מהצד בזמנן שמתירים את דמם של בכירי המשטרה והפרקליטות".

על השיח הביקורתי נגד אנשי אכיפת החוק אמר עו"ד חימי, "אני אומר לכם בכנות, יש בי חשש עמוק שהשיח האלים יוביל לפגיעה אישית בבכירי המערכת – וזוהי סכנה של ממש לדמוקרטיה כולה – זו תקופה שבה כל אמירה משויכת לשאלה באיזה צד אתה תומך".

כאן פנה יו"ר לשכת עורכי הדין ותקף את מבקריו במערכת על דברים שהשמיע בהתייחסו לתיקי נתניהו. "הגדילו לעשות חברים שביקרו אותי במילים קשות על שהעזתי לומר כי גם לראש הממשלה עומדת חזקת החפות. ביקורת שנשמעת גם בתוך הלשכה. לצערי ישנם כאלו שמעדיפים להעמיק את השסעים בחברה בשם הניסיון הכושל שלהם לסלול לעצמם דרך למפלגה כזו או אחרת, אמר עו"ד חימי.

לדבריו, "קל מאוד לנאום בעצרות. קל מאוד לזכות בכותרת בעיתון או בתמיכה של חלק מהציבור על חשבון שיסוי של מחנה אחר. לי אין שום כוונה לנהוג כך. לשכת עורכי הדין לא תביע עמדה על הליך משפטי שמתנהל, ורק בית המשפט יחליט. לשכת עורכי הדין איננה בצד כזה או אחר. לשכת עורכי הדין בצד אחד בלבד, בצד של שלטון החוק".

השארת תגובה